Rysunek i ilustracja 1.S3.GS.PP.23
Przedmiot Rysunek i ilustracja ma na celu przekazanie studentowi podstawowej wiedzy teoretycznej jak i praktycznej w zakresie tworzenia ilustracji 2d na potrzeby gier komputerowych i nie tylko, uwzględniając w to wiedzę z rysunku z natury i z wyobraźni, kompozycji, proporcji, waloru, światła i cienia, tworzenia postaci realistycznej i stylizowanej, perspektywy. Student będzie wiedział jak wykorzystać swoją wiedzę i umiejętności w praktyce oraz dowie się jak rozwijać swoje umiejętności poprzez korzystanie ze źródeł pisanych i cyfrowych.
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
W cyklu 2022/23-L: Realizowany w sali Realizowany w terenie | Ogólnie: Realizowany w terenie Realizowany w sali |
Założenia
W cyklu 2022/23-L: - Wprowadzenie do rysunku i ilustracji
- Omówienie podstawowych narzędzi i technik rysunkowych
- Poszukiwanie pomysłu (research i szkice)
- Wprowadzenie do podstaw kompozycji
- Wprowadzenie do podstaw perspektywy
- Wprowadzenie do podstaw anatomii
- Techniki i zasady tworzenia postaci 2D
- Studium martwej natury
- Studium portretu
- Studium postaci
- Rysunek z wyobraźni
- Rysunek z natury | Ogólnie: Zakres tematów:
- Wprowadzenie do rysunku i ilustracji
- Omówienie podstawowych narzędzi i technik rysunkowych
- Poszukiwanie pomysłu (research i szkice)
- Wprowadzenie do podstaw kompozycji
- Wprowadzenie do podstaw perspektywy
- Wprowadzenie do podstaw anatomii
- Techniki i zasady tworzenia postaci 2D
- Studium martwej natury
- Studium portretu
- Studium postaci
- Rysunek z wyobraźni
- Rysunek z natury |
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie
1. w stopniu zaawansowanym zagadnienia rysunku i ilustracji, zasady pracy z nimi i rozumie ich znaczenie dla sztuki współczesnej (K_W08).
2. w stopniu zaawansowanym zagadnienia techniczne z zakresu przygotowania ilustracji (K_W08).
3. w stopniu zaawansowanym zasady korzystania z materiałów dostępnych przy tworzeniu ilustracji przy poszanowaniu zasad z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego (K_W06).
Umiejętności: absolwent potrafi
4. posługiwać się narzędziami oraz wiedzą w zakresie tworzenia ilustracji tradycyjnej i projektowaniu postaci i elementów gry z wykorzystaniem ich w pracy nad realizacją własnych pomysłów (K_U10).
5. zaplanować działania graficzne pod własne potrzeby, również te związane z nauką i pracą zawodową w przyszłości (K_U11).
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
6. dyskusji i uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych, w celu poszukiwania inspiracji i wymiany doświadczeń (K_K01).
7. przestrzegania zasad związanych z etyką pracy, zwłaszcza w obszarze praw autorskich i praw pokrewnych, a także wymagania tego od innych (K_K03).
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne:
- wykłady z prezentacją multimedialną
- ćwiczenia warsztatowe
- realizacja projektów praktycznych
- korekty
Metody i kryteria oceniania:
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
wykonanie pracy zaliczeniowej: przygotowanie projektu, wykonanie określonej pracy praktycznej (efekty 1,4,5)
ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru (efekty 2,3,6,7)
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Realizacja projektu semestralnego – 75%; Oceny cząstkowe – 25 %
Literatura
Literatura oraz inne źródła wiedzy:
- Colour and Light, James Gurney. Wyd. Andrews McMeel Publishing, 2010
- Framek Ink, Marcos Mateu Mestre. Wyd. Design Studio Press, 2010
- Constructive Anatomy, George B Bridgman, Dover Publications, 1974
- Youtube (tutoriale i darmowe kursy)
- Skillshare (płatne kursy)
- Domestika (płatne kursy)
- Udemy (płatne kursy)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: