Gatunki kultury i literatury popularnej 1.S3.GS.PP.38
Celem zajęć jest wprowadzenie studentów do tematyki i problematyki kultury popularnej oraz jej wytworów w postaci tekstów, gatunków literackich, medialnych oraz tekstów kultury. Uczestnicy zajęć zdobywają wiedzę na temat ich struktury, elementów charakterystycznych, przykładów, sposobów kształtowania się oraz możliwych przyczynach
popularności.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie
1. w stopniu zaawansowanym specyfikę wybranych gatunków i tekstów kultury oraz literatury popularnej. Potrafi je scharakteryzować w odniesieniu do swoistości kultury popularnej (K_W01).
Umiejętności: absolwent potrafi
2. rozpoznać teksty kultury popularnej oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację na konkretnych przykładach (K_U02).
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
3. świadomego korzystania z różnych form życia kulturalnego oraz wykorzystywania nabytej w czasie zajęć wiedzy w życiu codziennym i zawodowym (K_K04).
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne: Wykład konwersatoryjny, dyskusja, prezentacja w formie slajdów, prezentacja w formie filmów.
Metody i kryteria oceniania:
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Praca zaliczeniowa (efekty 1,2); Zadania cząstkowe (efekty 2,3).
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie: aktywności na zajęciach, udziału w dyskusji na temat czytanych tekstów, poprawnego wykonywania zleconych przez nauczyciela zadań w czasie zajęć (40%) i pracy zaliczeniowej (60%).
Literatura
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć
A1. wykorzystywana podczas zajęć
Kowalski P., (Nie)bezpieczne światy masowej wyobraźni. Stufis o literaturze i kulturze popularnej, Opole 1996.
Cawelti G., Formuły, gatunki i archetypy, przeł. A. Fulińska, ,,Znak” 1996, nr 10.
Fulińska A., Dlaczego literatura popularna jest popularna?, ,,Teksty Drugie” 2003, nr 4. [dostęp online].
A2. studiowana samodzielnie przez studenta
Słownik Literatury Popularnej, red. T. Żabski, Wrocław 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: