Przedmiot kierunkowy do wyboru 3: Polska branża gier 1.S3.GS.PP.56
Celem przedmiotu jest prześledzenie rozwoju polskiej branży gier – omówiona zostanie historia wydawnictw gier wideo, fabularnych, planszowych, a także ich współczesna sytuacja i szanse na przyszłość. Omówione zostaną najważniejsze sylwetki polskich twórców i projektantów gier.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie
1. największe i najważniejsze studia deweloperskie oraz wydawnictwa działające na terenie Polski, ich historię oraz najważniejsze projekty (k_W01).
2. konsekwencję rosnącej popularności gier wideo i ich wpływu na przemiany cywilizacyjne (k_W04)
Umiejętności: student potrafi
3. analizować i interpretować treści kulturowe w odniesieniu do gier wideo jako materiału badawczego z wykorzystaniem właściwych metod i narzędzi, posługując się sprawnie metodyką pracy naukowej, obejmującą terminologię i odpowiedni dobór źródeł (k_U02);
Kompetencje społeczne: student jest gotów do
4. zrozumienia znaczenia gier w kontekście kulturowym, społecznym i ekonomicznym mając świadomość wpływu jaki współczesne rozważania na ten temat mogą mieć na kształt medium gier w przyszłości; (k_K01).
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Praca zaliczeniowa (efekty 1,3);
Zadania cząstkowe (efekty 2,4).
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych (40%) i pracy zaliczeniowej (60%).
Literatura
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć
A1. wykorzystywana podczas zajęć
M. Kosman, Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych, Warszawa 2015; P. Mańkowski, Cyfrowe marzenia, Warszawa 2010; P. Polewiak, Tworzyć gry, Kraków 2020; A. Flamma, Wiedźmin. Historia fenomenu, Wrocław 2020.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: