Projektowanie graficzne 2 1.S3.GS.PP.8
Celem kursu jest zapoznanie się z wybranymi dziedzinami współczesnego projektowania graficznego oraz poszerzenie wiedzy z zakresu komunikacji wizualnej. W praktyce studenci będą ćwiczyć posługiwanie się środkami formalnymi, typografią i ilustracją w połączeniu z trenowaniem umiejętności operowania językiem metafory i umiejętności abstrakcyjnego myślenia. Student pozna także szereg zagadnień dotyczących nośników, zasobów oraz metod współpracy z klientami i podwykonawcami.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie
1. w stopniu zaawansowanym terminologię oraz narzędzia z zakresu projektowania graficznego. Jest świadomy współczesnych zjawisk estetycznych i narzędzi komunikacji wizualnej (K_W08)
Umiejętności: absolwent potrafi
2. korzystając z edytorów obrazu i zasobów i dostępnych zasobów, przygotować użytkowy projekt graficzny. A także w elementarny sposób poruszać się w obszarze wyboru i zastosowania typografii oraz elementów ilustracyjnych. Świadomie wykorzystuje wiedzę z zakresu kompozycji, czytelności i hierarchii ważności składowych projektu (K_U10)
3. interpretować i w sposób krytyczny wypowiadać się na temat dzieł kultury (K_U05)
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
4. interpretacji społecznego kontekstu projektowania graficznego (K_K01)
5. poszanowania praw autorskich innych twórców i etycznego posługiwania się zasobami online dla twórców grafiki użytkowej (K_K03)
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne: ćwiczenia praktyczne / metoda projektu / dyskusja
Metody i kryteria oceniania:
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się) Praca zaliczeniowa (efekty 1,2); Zadania cząstkowe (efekty 3,4,5).
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych (40%) i pracy zaliczeniowej (60%).
Literatura
Gonzales-Miranda E.,Projektowanie ikon i piktogramów / 2d2.pl, 2019
Bringhurst R., Elementarz stylu w typografii, Design Plus, 2007
Starakiewicz M., Model i metafora. Komunikacja wizualna w humanistyce,Korporacja Ha!art, 2019.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: