Praca z tekstem specjalistycznym w języku angielskim 2 1.S3.JAT.PP.13
Cel kursu:
Celem kursu jest praktyczne pogłębienie kompetencji językowej studentów w języku angielskim ze szczególnym naciskiem na czytanie w zakresie obsługi ruchu turystycznego. Kurs koncentruje się na rozbudowie słownictwa związanego z tematem oraz rozwój umiejętności czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych poprzez pracę z materiałami autentycznymi.
---------------
Treści programowe części 2:
Zagadnienia realizowane podczas zajęć dotyczą analizy opisów atrakcji turystycznych i dokumentacji wycieczek, efektywnych prezentacji przewodnika, organizacji imprez i konferencji oraz współczesnych wyzwań turystyki (turystyka niszowa, wpływ turystyki na środowisko).
--------------
Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć:
czytanie ekstensywne, praca indywidualna, w parach/grupach, dyskusje, rozwiązywanie problemów w oparciu o teksty autentyczne, narzędzia technologii informacyjno-telekomunikacyjnych/ MSTeams
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: | W cyklu 2024/25-L: |
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ WG PRK z 2019 r.:
WIEDZA
Student/ka zna i rozumie:
1. w stopniu zaawansowanym pozycję i znaczenie współczesnego języka angielskiego w sferze biznesowej - ze szczególnym uwzględnieniem organizacji wycieczek, turystyką biznesową oraz wyzwaniami współczesnej turystyki.(k_W01/P6S_WG)
2. język angielski specjalistyczny wykorzystywany podczas organizacji wycieczek i w turystyce biznesowej, w tym zaawansowane słownictwo, gramatykę, struktury i stylistykę w języku angielskim na poziomie C1 (k_W02/P6S_WG);
3. gatunkowe, pragmatyczne i stylistyczne reguły mówionych i pisanych gatunków wypowiedzi w języku angielskim, typowe dla obsługi ruchu turystycznego (k_W12/P6S_WK)
UMIEJĘTNOŚCI:
Student/ka potrafi:
4. czytać ze zrozumieniem teksty w języku angielskim oraz dyskutować na poruszone w nich tematy związane z bieżącą obsługą ruchu turystycznego, posługując się formalnymi źródłami (k_U07/P6S_UK)
5. posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1 ze szczególnym zwróceniem uwagi na słownictwo specjalistyczne (k_U08/P6S_UK)
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
Student/ka ma gotowość do:
6. krytycznej oceny własnych kompetencji językowych i wiedzy specjalistycznej oraz ciągłego doskonalenia swoich umiejętności, w tym językowych, w trakcie realizowania działań zawodowych (k_K03/P6S_KK);
7. akceptacji różnic językowych i uznawania ich za naturalne uwarunkowania zawodowe (k_K04/P6S_KO).
Kryteria oceniania
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się:
1. Aktywny udział w zajęciach - 50% oceny końcowej (efekty 1,2,3,4,5,6,7)
2. Końcowy test leksykalny - 50% oceny końcowej (efekty 2,3,4)
zaliczenie przy 60% oceny końcowej
Literatura
Literatura podstawowa:
Harding, K. (1998). Going International – English for Tourism. Oxford University Press.
artykuły z https://www.onestopenglish.com/
materiały autentyczne
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: