Pisanie akademickie 1 1.S3.JAT.PP.16
Cel kursu:
Kurs Pisanie akademickie ma na celu przygotowanie studentów do pisania pracy dyplomowej poprzez doskonalenie warsztatu pisarstwa na poziomie akademickim.
--------------------
Treści programowe:
1. Zasady formatowania tekstu akademickiego.
2. Zasady dokumentowania źródeł.
3. Styl APA (bibliografia oraz cytowania w tekście)/
4. Parafrazowanie.
5. Streszczanie.
6. Definiowanie.
-----------------------
Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć:
praca indywidualna i grupowa (ćwiczenia pisemne), informacja zwrotna, narzędzia technologii informacyjno-telekomunikacyjnych/ MSTeams
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ WG PRK z 2019 r.:
WIEDZA
Student/ka zna i rozumie:
1. w stopniu zaawansowanym rolę języka angielskiego jako środka poznawczego (k_W01/P6S_WG)
2. zaawansowane techniki używane podczas pisania pracy dyplomowej (k_W03/P6S_WG)
3. elementy dyskursu akademickiego z zakresu pisarstwa naukowego (k_W05/P6S_WG)
4. zasady prawa autorskiego i jego ochrony w odniesieniu do źródeł akademickich wykorzystywanych do pisania pracy dyplomowej (k_W06/P6S_WK)
UMIEJĘTNOŚCI:
Student/ka potrafi:
5. rozpoznawać różne rodzaje tekstów, przeprowadzić ich krytyczną analizę i określić ich przydatności do celów akademickich (k_U03/P6S_UW)
6. pracować w parach lub grupach wykonując zadania pisemne - parafrazowanie, streszczanie i definiowanie (k_U13/P6S_UO)
Kryteria oceniania
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się:
1. Aktywny udział w zajęciach - 20% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6)
2. Prace zaliczeniowe - 80% oceny końcowej (efekt 2,3,4,5)
60 -67% - ocena 3.0
68 - 75% - ocena 3.5
76 - 83% - ocena 4.0
84 - 91% - ocena 4.5
92 - 100% - ocena 5.0
Literatura
Literatura podstawowa
Adams-Tukiendorf, M., & Rydzak, D. (2012). Developing writing skills: A manual for EFL students (2nd ed.). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
American Psychological Association. (2019). Publication Manual of the American Psychological Association(7th ed.). Washington, D.C.: American Psychological Association.
Jordan. R.R. (1997). Academic writing course (3rd ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
Swales, J., & Feak, Ch. B. (1999). Academic writing for graduate students. Ann Arbor, MI: The University of Michigan Press.
Wyric, J. (1990). Steps to writing well. New York: Holt, Rinehart and Winston.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: