Regiony turystyczne świata 2 1.S3.JAT.PP.19
Cele kursu:
- poszerzanie wiedzy o regionach turystycznych świata
- poznawanie specyfiki danego regionu i kierunków rozwoju ruchu turystycznego
- planowanie tras turystycznych
- prezentowanie regionów turystycznych
----------------------
Treści programowe kursu Regiony turystyczne świata 2:
1. Specyfika turystyczna Europy Środkowej i Wschodniej
2. Zróżnicowanie fizycznogeograficzne Europy Środkowej i Wschodniej – góry, wyżyny, niziny, strefy nadmorskie, charakterystyczne cechy krajobrazów.
3. Osobliwości przyrodnicze Europy Środkowej i Wschodniej, jako walor turystyczny.
4. Parki narodowe Europy Środkowej i Wschodniej, warunki zwiedzania.
5. Walory kulturowo-historyczne państw Europy Środkowej i Wschodniej.
6. Zabytki państw Europy Środkowej i Wschodniej, w tym zabytki UNESCO.
7. Cechy demograficzne i ludność państw Europy Środkowej i Wschodniej.
8. Kuchnia, tradycje i kultura społeczeństw państw Europy Środkowej i Wschodniej.
9. Dostępność atrakcji turystycznych Europy Środkowej i Wschodniej, systemy transportowe.
10. Warunki gospodarcze państw Europy Środkowej i Wschodniej w aspekcie rozwoju turystyki.
-----------------------
Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć:
warsztaty w sali wykładowej, prezentacja multimedialna, analiza materiałów, symulacja, dyskusja, praca w parach, praca w grupach, narzędzia technologii informacyjno-telekomunikacyjnych/ MS Teams
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: | W cyklu 2024/25-L: |
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się wg PRK 2019:
Wiedza
Student/ka zna i rozumie:
1. zna wybrane pojęcia, definicje i zakres geografii turystycznej (k_W04/P6S_WG)
2. zasady prawa autorskiego i jego ochrony w odniesieniu do różnych wytworów kultury z różnych regionów świata (k_W06/P6S_WK)
3. metodykę opracowywania tras turystycznych z uwzględnieniem współczesnych kierunków rozwoju turystyki regionalnej (k_W10/P6S_WK)
4. geograficzne, historyczne i kulturowe aspekty niezbędne w obsłudze ruchu turystycznego w wybranych krajach Europy środkowej i wschodniej (k_W11/P6S_WK)
Umiejętności
Student/ka potrafi:
5. obserwować, wyszukiwać, przetwarzać i interpretować informacje na temat regionów turystycznych świata, przy wykorzystaniu różnych źródeł (k_U05/P6S_UW)
6. samodzielnie planować i prezentować trasy turystyczne (k_U06/P6S_UW; k_U07/P6S_UK)
Kompetencje społeczne
Student/ka ma gotowość do:
7. krytycznej oceny własnych kompetencji i wiedzy dotyczącej regionów świata oraz ciągłego doskonalenia swoich umiejętność planowania tras turystycznych (k_K03/P6S_KK)
8. podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości swojej pracy w turystyce (k_K07/P6S_KR)
9. zaangażowania się w działania na rzecz ochrony zabytków i przyrody w regionie i kraju (k_K05/P6S_KO)
Kryteria oceniania
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się:
1. Aktywny udział w warsztatach - 45% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6,7,8,9)
2. Prezentacja - 55% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6,7,8,9)
Zaliczenie przy 60% oceny końcowej.
Literatura
Literatura podstawowa:
Warszyńska J. (red), 2000. Geografia turystyczna świata cz. 1 i 2. Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa.
Literatura uzupełniająca:
1. Jędrusik M., Makowski J., Plit F. 2010. Geografia turystyczna świata. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
2. Kruczek Z., Sacha S., 1999 i wydania późniejsze. Europa zarys geografii turystycznej. Proksenia. Kraków.
3. Kruczek Z., Sacha S., 1999 i wydania późniejsze.. Kraje pozaeuropejskie zarys geografii turystycznej. Proksenia. Kraków.
4. Encyklopedia. Geografia turystyczna świata. 2001. Wydawnictwo Kluszczyński.
5. Wielki satelitarny atlas świata. 2005. Wydawnictwa Naukowe PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: