Regiony turystyczne świata 3 1.S3.JAT.PP.20
Cele kursu:
- poszerzanie wiedzy o regionach turystycznych świata
- poznawanie specyfiki danego regionu i kierunków rozwoju ruchu turystycznego
- planowanie tras turystycznych
- prezentowanie regionów turystycznych
----------------------
Treści programowe kursu Regiony turystyczne świata 3
Walory przyrodnicze, historyczno-kulturowe, uwarunkowania fizycznogeograficzne, społeczne i gospodarcze rozwoju turystyki wybranych państw
1. Ameryki Północnej
2. Ameryki Środkowej i Południowej
3. Azji Wschodniej cz. 1.
4. Azji Południowo-Wschodniej cz. 1.
5. Azji Południowej cz. 1.
6. Azji Zachodniej cz. 1.
7. Afryki Wschodniej cz. 1.
8. Afryki Południowej cz. 1.
9. Australii i Oceanii cz. 1.
---------------------
Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć:
warsztaty w sali wykładowej, prezentacja multimedialna, analiza materiałów, symulacja, dyskusja, praca w parach, praca w grupach, narzędzia technologii informacyjno-telekomunikacyjnych/ MS Teams
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2024/25-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się wg PRK 2019:
Wiedza
Student/ka zna i rozumie:
1. zaawansowaną terminologię stosowaną turystyce (k_W04/P6S_WG)
2. zasady prawa autorskiego i jego ochrony w odniesieniu do różnych wytworów kultury z różnych regionów świata (k_W06/P6S_WK)
3. metodykę opracowywania tras turystycznych z uwzględnieniem współczesnych kierunków rozwoju turystyki regionalnej (k_W10/
P6S_WK)
4. uwarunkowania naturalne, historyczne i kulturowe krajów poza Europą objętych programem przedmiotu - Ameryka Płn., Śr. i Pdn., wybrane kraje Azji Wsch, Pdn, Zach., wybrane kraje Afryki Zach., Wsch. i Pdn, wybrane regiony Australii i Oceanii (k_W11/P6S_WK)
Umiejętności
Student/ka potrafi:
5. obserwować, wyszukiwać, przetwarzać i interpretować informacje na temat regionów turystycznych świata, przy wykorzystaniu różnych źródeł (k_U05/P6S_UW)
6. samodzielnie planować i prezentować trasy turystyczne (k_U06/P6S_UW; k_U07/P6S_UK)
Kompetencje społeczne
Student/ka ma gotowość do:
7. krytycznej oceny własnych kompetencji i wiedzy dotyczącej regionów świata oraz ciągłego doskonalenia swoich umiejętność planowania tras turystycznych (k_K03/P6S_KK)
8. podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości swojej pracy w turystyce (k_K07/P6S_KR)
9. wyrażania szacunku dla dorobku kulturowego omawianego regionu, akceptacji różnic kulturowych i uznawania ich za naturalne uwarunkowania zawodowe (k_K04/P6S_KO)
Kryteria oceniania
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się:
1. Aktywny udział w warsztatach - 45% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6,7,8,9)
2. Prezentacja - 55% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6,7,8,9)
Zaliczenie przy 60% oceny końcowej.
Literatura
Literatura podstawowa
Jędrusik M., Makowski J., Plit F., Geografia turystyczna świata. Nowe trendy. Regiony turystyczne, Wyd. "WUW", Warszawa 2010
Literatura uzupełniająca
Cabaj W., Kruczek Z., Podstawy geografii turystycznej, wyd. III zaktualiz., Wyd. „Proksenia”, Kraków 2010.
Kruczek Z., Europa. Geografia turystyczna, wyd. IV uzupełnione, Wyd. „Proksenia”, Kraków 2008.
Kruczek Z., Sacha S., 1999 i wydania późniejsze.. Kraje pozaeuropejskie zarys geografii turystycznej. Proksenia. Kraków.
Steblik-Właźlak B., Rzepka L. Geografia turystyczna, Wyd. "Rea", Warszawa 2009.
Encyklopedia. Geografia turystyczna świata. 2001. Wydawnictwo Kluszczyński.
Wielki satelitarny atlas świata. 2005. Wydawnictwa Naukowe PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: