Podstawy hotelarstwa 1.S3.JAT.PP.25
Cele kursu
- wprowadzenie do podstaw hotelarstwa
- rozwijanie umiejętności prezentowania oferty danego przedsiębiorstwa oraz odpowiedzialnego i kreatywnego kierowania zakresem obowiązków na danym stanowisku
- budowanie relacji personalnych
- dysponowanie wiedzą z zakresu podstaw hotelarstwa i wykorzystywanie jej w celach własnego rozwoju osobistego.
- analizowanie, samodzielne planowanie, organizowanie i realizacja typowych projektów i planów ofertowych związane z hotelarstwem.
- rozwijanie umiejętności komunikacji biznesowej związanej z obsługą ruchu hotelarskiego (tworzenie korespondencji, prowadzenie rozmów, sporządzanie dokumentacji oraz wszystkich typowych zajęć wykonywanych przez personel hotelarstwa ze szczególnym uwzględnieniem recepcji hotelu).
--------------
Treści programowe
• baza noclegowa - kategoryzacja i klasyfikacja
• stan i struktura hotelarstwa
• piony funkcjonalne współczesnego hotelu
• schemat organizacyjny hotelu
• przystosowanie obiektu hotelarskiego do obsługi osób niepełnosprawnych
• standaryzacja obiektów hotelarskich, organizacje hotelarskie
• usługi hotelarskie
• współpraca obiektów hotelarskich z biurami podróży
• wyposażenie niezbędne do świadczenia usług hotelarskich
• ochrona środowiska, ochrona ppoż. i BHP
• technika przygotowania usług do sprzedaży i realizacji (poparta praktyką)
• znajomość dokumentacji hotelarskiej (poparta praktyką)
---------------------
Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć:
metoda projektu, analiza tekstów specjalistycznych, dyskusja, prezentacja, warsztaty w hotelu
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2024/25-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się wg PRK 2019:
Wiedza
Student/ka zna i rozumie:
1. terminologię i techniki wykorzystywane w komunikacji hotelarskiej w celu rozwiązania konkretnych problemów; sposoby wyrażania konkretnych rodzajów informacji (k_W04/P6S_WG)
2. budowę oraz funkcje systemów i instytucji właściwych dla zakresu działalności zawodowej hotelarskiej, cechy i potrzeby klientów hotelarstwa (k_W07/P6S_WK)
Umiejętności
Student/ka potrafi:
3. asertywnie i samodzielnie prezentować ofertę danego przedsiębiorstwa, komunikując się z użyciem specjalistycznej terminologii (k_U01/P6S_UW; k_U07/P6S_UK)
4. wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych i rozwijać umiejętności związane z hotelarstwem (k_U05/P6S_UW)
5. wykorzystać wiedzę i doświadczenie związane z hotelarstwem w praktyce (k_U06/P6S_UW)
6. posługiwać się językiem angielskim na poziomie co najmniej B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego zarówno w formie ustnej jak i pisemnej z uwzględnieniem terminologii hotelarskiej (k_U08/P6S_UK)
Kompetencje społeczne
Student/ka ma gotowość do:
7. odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej w hotelarstwie (k_K06/P6S_KR)
Kryteria oceniania
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się::
1. Aktywny udział w warsztatach - 45% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6,7)
2. Prezentacja - 55% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6)
Zaliczenie przy 60% oceny końcowej
Literatura
1. Witold Drogoń, Bożena Gnatecka-Wrzosek. Podstawy hotelarstwa i usługi dodatkowe Kwalifikacja T.12.3
2. Beata Dobusz. Dokumantacja hotelowa. Ćwiczenia dla zawodu technik hotelarstwa. Kwalifikacje: T.11 IT.12
3. Beata Dobusz. Dokumantacja hotelowa Cz.2. Ćwiczenia dla zawodu technik hotelarstwa. Kwalifikacje: T.12 "Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie"
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: