Obsługa informatyczna w turystyce 1.S3.JAT.PP.37
Cele kursu:
- poznanie technologii informatycznych w branży turystycznej.
- rozwijanie umiejętności korzystania z aplikacji używanych w biurach podróży, hotelach czy innych instytucjach turystycznych
---------------------
Treści programowe
1. Specyfika usług IT w branży turystycznej. Zadania Help Desk w zakresie sprzętu i oprogramowania
2. Planowanie rozwiązań IT w branży turystycznej
3. TCO i modele rozwiązań IT w branży turystycznej
4. Narzędzia informatyczne służące komunikacji. Rozwiązania typu Intranet, komunikatory.
5. Aplikacje web stosowane w turystyce - Canva, Buffer, Pixlr
6. Wykorzystanie materiałów multimedialnych - Photo Stocki, zdjęcia, dźwięki, wideo. Najważniejsze kwestie związane z prawami autorskimi
7. Darmowe i płatne bazy danych z materiałami multimedialnymi.
8. Tworzenie treści w branży turystycznej.
9. Programy informatyczne specyficzne dla poszczególnych gałęzi turystyki
10. Bezpieczeństwo IT w turystyce
--------------------------------------------
Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć:
dyskusja, burza mózgów, samodzielna praca studenta, praca projektowa, praca zespołowa, narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnej, MSTeams
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się wg PRK 2019:
Wiedza
Student/ka zna i rozumie:
1. w stopniu zaawansowanym pozycję i znaczenie studiów filologicznych w sferze informatycznej, ze szczególnym uwzględnieniem obsługi ruchu turystycznego (k_W01/P6S_WG)
2. zasady funkcjonowania programów informatycznych wykorzystywanych w turystyce (k_W07/P6S_WK)
3. metodykę wykonywania zadań, normy, procedury i dobre praktyki stosowane w turystyce związane z obsługą informatyczną (k_W10/P6S_WK)
Umiejętności
Student/ka potrafi:
4. być innowacyjny/a w rozwiązywaniu zadań z obsługi informatycznej w turystyce (k_U02/P6S_UW)
5. samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje ze źródeł elektronicznych i rozwijać umiejętności obsługi informatycznej w turystyce (k_U05/P6S_UW)
Kompetencje społeczne
Student/ka ma gotowość do:
6. podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości swojej pracy w obsłudze informatycznej w turystyce (k_K07/P6S_KR)
Kryteria oceniania
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się:
1. Aktywny udział w warsztatach - 50% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6)
2. Projekty i zadania cząstkowe realizowane przez studentów - 50% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6)
Zaliczenie przy 60% oceny końcowej
Literatura
Materiały dostarczane przez prowadzącego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: