Obsługa klienta w języku angielskim 1.S3.JAT.PP.40
Cele kursu
- pogłębienie kompetencji językowej studentów w mowie i piśmie w zakresie obsługi ruchu turystycznego.
------------------------
Treści programowe
1. Obsługa klienta w recepcji hotelowej (przygotowanie oferty, zameldowanie/wymeldowanie, korespondencja, rozwiązywanie problemów i radzenie sobie ze skargami).
2. Obsługa klienta w centrum informacji turystycznej (prezentacja atrakcji turystycznych, rekomendacje).
3. Obsługa klienta w biurze turystycznym (prezentacja oferty, sposoby promocji, techniki sprzedażowe).
4. Obsługa klienta w czasie wycieczek (prezentacje przewodnika, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych).
5. Obsługa klienta w czasie wakacji (zadania związane z rolą rezydenta biura podróży).
--------------------
Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć:
praca w parach/grupach, zadania projektowe, odgrywanie ról, symulacje, rozwiązywanie problemów w oparciu o materiały autentyczne, mapy myśli, prezentacje, elementy grywalizacji (gry językowe, quizlet, learning apps).
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ WG PRK z 2019 r.:
WIEDZA
Student/ka zna i rozumie:
1. w stopniu zaawansowanym pozycję i znaczenie współczesnego języka angielskiego w sferze biznesowej - ze szczególnym uwzględnieniem bieżącej obsługi międzynarodowego ruchu turystycznego (k_W01/P6S_WG)
2. język angielski specjalistyczny wykorzystywany w obsłudze ruchu turystycznego, w tym zaawansowane słownictwo, gramatykę, struktury i stylistykę w języku angielskim na poziomie C1 (k_W02/P6S_WG);
UMIEJĘTNOŚCI:
Student/ka potrafi:
3. czytać, słuchać i tworzyć teksty w języku angielskim oraz przygotowywać skuteczne prezentacje odnoszące się do tematów związanych z bieżącą obsługą ruchu turystycznego, posługując się formalnymi źródłami (k_U07/P6S_UK);
4. posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1 ze szczególnym zwróceniem uwagi na słownictwo specjalistyczne (k_U08/P6S_UK);
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
Student/ka ma gotowość do:
5. krytycznej oceny własnych kompetencji językowych i wiedzy specjalistycznej oraz ciągłego doskonalenia swoich umiejętności, w tym językowych, w trakcie realizowania działań zawodowych (k_K03/P6S_KK);
6. akceptacji różnic językowych i uznawania ich za naturalne uwarunkowania zawodowe (k_K04/P6S_KO).
Kryteria oceniania
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się:
1. Aktywny udział w zajęciach - 30% oceny końcowej (efekty 1,2,3,4,5,6)
2. Przygotowanie i prezentacja projektu - 30% oceny końcowej (efekty 1,2,3,4)
3. Test gramatyczno-leksykalny - 40% oceny końcowej (efekty 1,2,3,4)
Zaliczenie przy 60% oceny końcowej.
Literatura
Harding, K., Going International – English for Tourism. (1998). Oxford University Press.
Dolińska-Romanowicz, J., Nowakowska, D. (2013). How can I help you? Hotelarstwo. Tom 6. Podręcznik. Język angielski zawodowy. Kwalifikacja T.11 i T.12. Technik hotelarstwa. WSPIP
Beaver, A., (200). A Dictionary of Travel and Tourism Terminology, CAB International.
Medlik, S., (2003). Dictionary of Travel, Tourism and Hospitality, Butterworth-Heinemann.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: