Proseminarium 1.S3.JAT.PP.48
Kurs skupia się na zagadnieniach związanych z pisaniem pracy dyplomowej. W szczególności omawiane są zagadnienia relewantne dla dziedziny badań, w którą wpisuje się seminarium. Omawiane są zagadnienia teoretyczne związane z daną dyscypliną jak również treści bardzie praktyczne odnoszące się do układu i jakości treści zawartych w pracy dyplomowej. Z racji tego, że studenci mają szeroki wachlarz możliwości jeśli idzie o wybór tematu, konkretne treści omawiane w ramach seminarium zależą od wyboru studentów.
Studenci poznają zasady pisania oraz formatowania kluczowych sekcji pracy dyplomowej: sekcji teoretycznej, sekcji metodologicznej oraz sekcji analitycznej. W ostatnim przypadku studenci dowiadują się jak przeprowadzić badanie w ramach swojego projektu (rygor oraz dyscyplina naukowa), począwszy od sposobów zbierania i kodowania danych do analizy, kończąc na sposobach prezentacji danych i wyciągani wniosków płynących z badania.
Głównym zadaniem studenta w ramach kursu jest przygotowanie indywidualnego projektu badawczego (planu pracy dyplomowej) uwzględniającego:
- szczegółowy problem badawczy
- wstępny wybór literatury przedmiotu
- wybór materiału badawczego do analizy
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia zgodne z PRK 2019
Wiedza
Student:
1. zna konkretną terminologię i techniki wykorzystywane w pisaniu, analizie krytycznej i czytaniu w języku angielskim w celu rozwiązania konkretnych problemów; sposoby wyrażania konkretnych rodzajów informacji (k_W04/P6S_WG)
2. zna zasady prawa autorskiego i jego ochrony w odniesieniu do różnych wytworów kultury (k_W06/P6S_WK)
Umiejętności
Student
3. potrafi stosować różne zwroty, struktury i zasady stylistyczne w celu sformułowania i rozwiązania problemów lub ukończenia zadań o
charakterze formalnym w formie pisemnej w ramach dyscypliny seminarium dyplomowego (k_U01/P6S_UW)
4. potrafi rozpoznawać i pisać różne rodzaje tekstów w ramach seminarium dyplomowego oraz tworzyć własne, spójne i logiczne argumenty oraz formułować wnioski (k_U03/P6S_WU)
5. potrafi przeprowadzić podstawowe badania, poszukiwania, analizę,
dobrać oraz użyć informacje posługując się różnymi źródłami,
metodami i umiejętnościami informatycznymi (k_U04/P6S_WU)
Kompetencje społeczne
Student:
6. jest gotów do ustalania priorytetów podczas realizacji różnych zadań związanych ze studiowaniem i pracą zawodową (k_K01/P6S_KK)
Kryteria oceniania
Formy ewaluacji efektów kształcenia
dyskusja w klasie 20% (efekty 1,2,3,4,5)
indywidualny projekt badawczy 80% (efekty 1,2,3,4,5,6)
60 -67% 3.0
68 - 75% 3.5
76 - 83% 4.0
84 - 91% 4.5
92 - 100% 5.0
Literatura
literatura szczegółowa zależna od problemów badawczych i tematów prac wybranych przez studentów (dobierana przez prowadzącego w trakcie semestru)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: