Praca dyplomowa 1.S3.JAT.PP.50
Cele kursu:
Ostatecznym celem przedmiotu jest przygotowanie pracy dyplomowej z zachowaniem właściwych zasad formalnych i stylistycznych oraz podejście do jej obrony
--------------
Treści programowe:
Studenci realizujący profil praktyczny mają do wyboru:
• praca dyplomowa pisemna (patrz poniżej);
• praca projektowa (patrz poniżej);
• praca mieszana łącząca cechy obu form (wymagana zgoda promotora).
Praca dyplomowa
Praca licencjacka w formie pisemnej dysertacji (podobnie jak artykuł naukowy, raport z badań, esej naukowy) jest oparta na lekturze literatury przedmiotu i kwerendzie wybranego materiału. Zasadnicza część pracy może obejmować przegląd literatury przedstawiający teoretyczny/metodologiczny kontekst pracy oraz prezentację aktualnego stanu badań w oparciu o źródła naukowe, w tym komentarz autora, a także część analityczną prezentującą wyniki przeprowadzonych badań (ilościowych, jakościowych, krytycznych itp.) oraz ich interpretacji z wykorzystaniem metodologii właściwej dla (hipo)tezy badawczej. Praca powinna mieć spójną i przejrzystą strukturę, odzwierciedlającą logiczny porządek wywodów.
Praca projektowa
Praca licencjacka w formie projektu polega na zaproponowaniu praktycznego rozwiązania problemu wraz z jego opisem oraz ocenie jego zastosowania lub propozycji wdrożenia. Projekt może przyjąć formę tłumaczenia, słownika tematycznego, katalogu, bazy danych, zredagowanego zbioru tekstów podstawowych, krytycznego komentarza do zbioru tekstów podstawowych, wystawy, zestawu materiałów dydaktycznych, cyklu lekcji /warsztatów, produkcji medialnej (audio, wideo, reportaż dziennikarski), nagranego wywiadu podręcznika/przewodnika językowego, publicznej prezentacji/pokazu, strony internetowej, akcji promocyjnej itp. Jeżeli projekt ma zostać zaprezentowany publiczności, wymaga się, aby dokumentacja (np. zdjęcia z imprezy, zrzuty ekranu) była gromadzona i publikowana w załącznikach do pracy.
--------------
Metody dydaktyczne:
forma samokształcenia, pisanie, korekta, redakcja, praca indywidualna wspierana przez promotora
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ WG PRK z 2019 r.:
WIEDZA: po zakończeniu kursu student/ka zna i rozumie:
1. pozycję i znaczenie języka angielskiego i studiów filologicznych w sferze biznesowej, kulturalnej, ekonomicznej, informatycznej, prawnej, ze szczególnym uwzględnieniem obsługi ruchu turystycznego (k_W01/P6S_WG)
2. specyficzną terminologię i techniki stosowane w czytaniu, krytycznej analizie i pisaniu w języku angielskim w celu sfinalizowania i opisania własnego projektu badawczego (k_W04/P6S_WG)
3. zasady prawa autorskiego i jego ochrony w odniesieniu do różnych wytworów kultury (k_W06/P6S_WK)
UMIEJĘTNOŚCI: po zakończeniu kursu student/ka potrafi:
4. być innowacyjny/a w rozwiązywaniu zadań poprzez właściwy wybór, ocenę i analizę pozyskanych informacji (k_U02/P6S_UW)
5. przeprowadzić podstawowe badania, poszukiwać, analizować, dobrać oraz użyć informacje posługując się różnymi źródłami, metodami i umiejętnościami informatycznymi (k_U04/P6S_UW)
6. samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z turystyką (k_U05/P6S_UW)
7. formułować problemy badawcze i stosować właściwe narzędzia i metody umożliwiające przeanalizowanie ich i omówienie z innymi specjalistami (k_U09/P6S_UK)
8. zaplanować i zorganizować pracę indywidualną; kontynuować samodzielną naukę podczas finalizowania licencjackiej pracy dyplomowej (k_U14/P6S_UO)
KOMPETENCJE SPOŁECZNE: po zakończeniu kursu student/ka ma gotowość do:
9. akceptacji różnic językowych i kulturowych i uznawania ich za naturalne uwarunkowania zawodowe podczas finalizowania licencjackiej pracy dyplomowej (k_K04/P6S_KO)
10. uczestnictwa w różnych formach życia kulturalnego oraz międzynarodowych wydarzeniach, (współ)organizowania otwartych wydarzeń publicznych, dyskusji i prezentacji na potrzeby licencjackiej pracy dyplomowej (k_K05/P6S_KO)
Kryteria oceniania
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się:
Skończona praca licencjacka złożona do obrony - 100% oceny końcowej (efekty 1-10)
Przy ocenie pracy dyplomowej/projektu brane są pod uwagę: oryginalność tematu, rzetelne podejście do problemu, jakość analizy i interpretacji, skuteczność w rozwiązaniu problemu praktycznego, zgodność celów i założeń z wynikami i wniosków, możliwości wykorzystania proponowanych rozwiązań, a także aspektów formalnych tekstu
zaliczenie przy 60% oceny końcowej
60 -67% ocena 3.0
68 - 75% ocena 3.5
76 - 83% ocena 4.0
84 - 91% ocena 4.5
92 - 100% ocena 5.0
Literatura
Literatura podstawowa
Praca dyplomowa przydatne informacje: http://wfil.uni.opole.pl/diploma-paper/
Procedura dyplomowania UO: http://wfil.uni.opole.pl/procedury-dyplomowania/
Lektura obowiązkowa:
Indywidualnie dobrane materiały źródłowe dostosowane do zainteresowań badawczych studentów
Lektura uzupełniająca
Wytyczne dotyczące przygotowania prac licencjackich dostępne na stronie internetowej kierunku studiów
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: