Praktyczna nauka języka angielskiego 6 1.S3.JAT.PP.6
Cele kursu:
- kontynuacja praktycznego pogłębiania kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie obsługi ruchu turystycznego,
- omówienie wybranych tematów realioznawczych, tj. wybranych elementów geografii, demografii, polityki, gospodarki, kultury, tradycji, etc. oraz najważniejszych atrakcji turystycznych krajów anglojęzycznych i ich międzynarodowej pozycji turystycznej
– w zakresie gramatyczno-leksykalnym rozwinięcie wiedzy i umiejętności przewidzianych dla kursu w danym semestrze studiów (zob. treści programowe poniżej).
---------------------
Treści programowe PNJA 6 (podręcznik kursowy - units/jednostki 6-10):
u.6. - gramatyka: zaawansowane sposoby mówienia o przeszłości w języku angielskim
- leksyka: opisywanie miejsca dziedzictwa narodowego, elementy architektury, instrukcje dotyczące kierunków
- umiejętności zawodowe: praca w charakterze przewodnika turystycznego
- studium przypadku: Ascoby hall - projektowanie wystawy muzealnej
u.7. - gramatyka: zaawansowane sposoby wyrażania sytuacji hipotetycznych w języku angielskim
- leksyka: kolokacje z rzeczownikiem 'event'
- umiejętności zawodowe: właściwe rozumienie umów w turystyce
- studium przypadku: Asia Sound - jak sprawić, żeby festiwal był opłacalny?
u.8. - gramatyka: połączenia międzywyrazowe czasowników z przyimkami
- leksyka: wynagrodzenie za pracę, przymiotniki opisujące cechy osobowościowe
- umiejętności zawodowe: prowadzenie i uczestnictwo w rozmowach kwalifikacyjnych
- studium przypadku: rekrutacja właściwej osoby na miejsce pracy
u.9. - gramatyka: zdania względne/przydawkowe w języku angielskim
- leksyka: sposoby rozmawiania o żywności i gotowaniu
- umiejętności zawodowe: udzielanie informacji zwrotnej
- studium przypadku: Mucho Gusto - opracowanie nowego planu podróży
u.10. - gramatyka: zaawansowane czasowniki modalne w języku angielskim
- leksyka: katastrofy, sporty wyczynowe
- umiejętności zawodowe: radzenie sobie z sytuacjami kryzysowymi
- studium przypadku: the Olympic Game - komunikacyjna gra planszowa
-------------------
Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć:
1. problemowe: klasyczne problemowe, sytuacyjne, giełdy pomysłów (burze mózgów);
2. ćwiczeniowo-praktyczne: ćwiczenia językowe wykonywane indywidualne, w parach, w grupie; studia przypadków biznesowych; analizy SWOT; mini-projekty;
3. dyskusje problemowe - w formie okrągłego stołu bądź seminaryjne.
4. narzędzia technologii informacyjno-telekomunikacyjnych/ MSTeams
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ WG PRK z 2019 r.:
WIEDZA
Student/ka zna i rozumie:
1. język angielski specjalistyczny wykorzystywany w obsłudze ruchu turystycznego, w tym zaawansowane słownictwo, gramatykę, struktury i stylistykę w języku angielskim na poziomie C1 (k_W02/P6S_WG);
2. zaawansowaną terminologię i techniki wykorzystywane w pisaniu, analizie krytycznej, słuchaniu, mówieniu i czytaniu w języku angielskim na poziomie C1 - w celu rozwiązania konkretnych problemów branży turystycznej (k_W04/P6S_WG).
UMIEJĘTNOŚCI:
Student/ka potrafi:
3. czytać, słuchać i tworzyć teksty w języku angielskim oraz przygotowywać skuteczne prezentacje odnoszące się do tematów związanych z bieżącą obsługą ruchu turystycznego, posługując się formalnymi źródłami (k_U07/P6S_UK);
4. posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1, ze szczególnym zwróceniem uwagi na słownictwo specjalistyczne, terminy zawodowe, pojęcia techniczne, żargon, wymowę itp., szczególnie podczas, słuchania, pisania, czytania i mówienia (k_U08/P6S_UK)
5. brać udział w debatach, negocjacjach i rozmowach oraz zaprezentować i ocenić różne opinie i stanowiska związane z danym tematem (k_U10/P6S_UK)
6. wypowiadać się spójnie i precyzyjnie w mowie i piśmie w języku angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień związanych z codzienną obsługą ruchu turystycznego (k_U11/P6S_UK).
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
Student/ka ma gotowość do:
7. krytycznej oceny własnych kompetencji językowych i wiedzy specjalistycznej oraz ciągłego doskonalenia swoich umiejętności, w tym językowych, w trakcie realizowania działań zawodowych (k_K03/P6S_KK);
8. rozwijania własnych sprawności językowych w zakresie języka angielskiego w drodze kształcenia ustawicznego (k_K06/P6S_KR).
Kryteria oceniania
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się:
1. Aktywność podczas zajęć (czytanie, słuchanie, mówienie, pisanie): 25% oceny końcowej (efekt: 1,2,4,5,6,7,8)
2. Prace kontrolne śród-semestralne - leksykalno-gramatyczne (pisemne): 50% oceny końcowej (efekt: 1,2,3,4,7,8)
3. Test końcowy leksykalno-gramatyczny (pisemny): 25% oceny końcowej (efekt: 1,2,3,4,7)
Zaliczenie przy 60% oceny końcowej.
Literatura
Literatura podstawowa
1. Peter Strutt, English for International Tourism (iupper-ntermediate), Pearson Education.
Literatura dodatkowa
2. Chris Cooper & C. Michael Hall, Contemporary Tourism: An International Approach, Butterworth-Heinemann (Elsevier).
Literatura dodatkowa
3. Bill Mascull. Business Vocabulary in Use (Intermediate), CUP.
4. Raymond Murphy, English Grammar in Use, CUP.
5. Allan Beaver, A Dictionary of Travel and Tourism Terminology, CAB International.
6. S. Medlik, Dictionary of Travel, Tourism and Hospitality, Butterworth-Heinemann.
7. Tourism Terms Made Simple, Scottsdale Convention & Visitors Bureau.
8. Phillip Collin, Jacek Słupski, Słownik biznesu, Wyd. Wilga.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: