Proseminarium 1.S3.JAT.PP.61
Cele kursu
- wprowadzenie głównych metod badawczych w ramach wybranego seminarium
- wprowadzenie modeli teoretycznych i paradygmatów badawczych
- wprowadzenie wytycznych stylistycznych i formalnych dotyczących pisania projektów licencjackich
- przygotowanie do własnego projektu badawczego
----------------------
Treści programowe
1. Główne kierunki badawcze w ramach badanej dyscypliny
2. Modele teoretyczne i paradygmaty badawcze
3. Dominujące metodologie i procedury badawcze
4. Zakres badań dyscypliny
5. Kwestie do zbadania i implikacje dla nauki
6. Główne wytyczne dotyczące kształtowania dyplomowych projektów badawczych
-------------------
Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć:
prezentacja, dyskusja, czytanie, analiza materiału, narzędzia technologii informacyjno-telekomunikacyjnych/ MSTeams
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2024/25-Z: |
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia wg PRK 2019:
Wiedza
Student/ka zna i rozumie
1. w stopniu zaawansowanym pozycję i znaczenie języka angielskiego i studiów filologicznych ze szczególnym uwzględnieniem obsługi ruchu turystycznego (k_W01/P6S_WG)
2. zaawansowaną terminologię i techniki stosowane w czytaniu, krytycznej analizie i pisaniu w języku angielskim w celu rozpoczęcia własnego projektu badawczego (k_W04/P6S_WG)
3. zasady prawa autorskiego i jego ochrony w odniesieniu do różnych wytworów kultury (k_W06/P6S_WK)
Umiejętności
Student/ka potrafi
4. być innowacyjny/a w rozpoczynaniu projektu badawczego na potrzeby pracy dyplomowej poprzez właściwy wybór, ocenę i analizę pozyskanych informacji (k_U02/P6S_UW)
5. zainicjować i przeprowadzić własne badanie na potrzeby pracy dyplomowej posługując się różnymi źródłami, metodami i umiejętnościami informatycznymi (k_U04/P6S_UW)
6. samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z turystyką (k_U05/P6S_UW)
7. sformułować własny problem badawczy (k_U09/P6S_UK)
Kompetencje społeczne
Student/ka ma gotowość do
8. uczestnictwa w różnych formach życia kulturalnego oraz międzynarodowych wydarzeniach, (współ)organizowania otwartych wydarzeń publicznych, dyskusji i prezentacji na potrzeby licencjackiej pracy dyplomowej (k_K05/P6S_KO)
Kryteria oceniania
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się:
1. Aktywny udział w zajęciach i konsultacjach - 45% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6,7,8)
2. Indywidualny projekt badawczy - 55% oceny końcowej (efekt 2,3,4,5,6,7)
zaliczenie przy 60% oceny końcowej
60 -67% ocena 3.0
68 - 75% ocena 3.5
76 - 83% ocena 4.0
84 - 91% ocena 4.5
92 - 100% ocena 5.0
Literatura
Materiały dostosowane do indywidulanych potrzeb studenta/studentki w zależności od tematyki pracy dyplomowej
Lektura uzupełniająca
Wytyczne dotyczące przygotowania prac licencjackich dostępne na stronie internetowej kierunku studiów
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: