Seminarium 1.S3.JAT.PP.62
Cele kursu
- omówienie głównych metod badawczych w ramach seminarium
- opracowanie modeli teoretycznych i paradygmatów badawczych
- opracowanie wytycznych stylistycznych i formalnych dotyczących pisania pracy licencjackiej
- przekazanie studentom specjalistycznej wiedzy do napisania własnej pracy dyplomowej licencjackiej
------------------
Treści programowe
1. Identyfikacja obiektów badawczych w kontekście aktualnego rozwoju dyscypliny językoznawstwa)
2. Formułowanie celów badawczych oraz formułowanie tez, hipotez i pytań badawczych w ramach dyscypliny
3. Dokonywanie przeglądu literatury w odniesieniu do wybranego aspektu teorii/metodologii/analizy
4. Dobór metod, procedur i narzędzi analitycznych do celów badawczych
5. Raportowanie i omawianie wyników w podejściu ilościowym i jakościowym
6. Podsumowanie, wskazanie implikacji dla dalszych badań i ograniczeń badania
-------------------
Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć:
prezentacja, dyskusja, obszerna lektura, analiza materiału, pisanie, narzędzia technologii informacyjno-telekomunikacyjnych/ MSTeams
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-L: | W cyklu 2024/25-L: |
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia wg PRK 2019:
Wiedza
Student/ka zna i rozumie
1. w stopniu zaawansowanym pozycję i znaczenie języka angielskiego i studiów filologicznych ze szczególnym uwzględnieniem obsługi ruchu turystycznego (k_W01/P6S_WG)
2. zaawansowaną terminologię i techniki stosowane w czytaniu, krytycznej analizie i pisaniu w języku angielskim w celu sfinalizowania własnego projektu badawczego (k_W04/P6S_WG)
3. zasady prawa autorskiego i jego ochrony w odniesieniu do różnych wytworów kultury (k_W06/P6S_WK)
Umiejętności
Student/ka potrafi
4. być innowacyjny/a w finalizowaniu pracy dyplomowej poprzez właściwy wybór, ocenę i analizę pozyskanych informacji (k_U02/P6S_UW)
5. przeprowadzić i sfinalizować własne badanie na potrzeby pracy dyplomowej posługując się różnymi źródłami, metodami i umiejętnościami informatycznymi (k_U04/P6S_UW)
6. zastosować właściwe narzędzia i metody umożliwiające przeanalizowanie własnego problemu badawczego i omówienie go z promotorem pracy dyplomowej (k_U09/P6S_UK)
Kompetencje społeczne
Student/ka ma gotowość do
7. uczestnictwa w różnych formach życia kulturalnego oraz międzynarodowych wydarzeniach, (współ)organizowania otwartych wydarzeń publicznych, dyskusji i prezentacji na potrzeby licencjackiej pracy dyplomowej (k_K05/P6S_KO)
Kryteria oceniania
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się:
1. Aktywny udział w zajęciach i konsultacjach - 45% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6,7)
2. Ocena stylu, formy i treści pracy licencjackiej - 55% oceny końcowej (efekt 2,3,4,5,6)
zaliczenie przy 60% oceny końcowej
60 -67% ocena 3.0
68 - 75% ocena 3.5
76 - 83% ocena 4.0
84 - 91% ocena 4.5
92 - 100% ocena 5.0
Literatura
Materiały dostosowane do indywidulanych potrzeb studenta/studentki w zależności od tematyki pracy dyplomowej
Lektura uzupełniająca
Wytyczne dotyczące przygotowania prac licencjackich dostępne na stronie internetowej kierunku studiów
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: