Kultura wypowiedzi w języku rosyjskim 4 1.S3.JB.40
Tematyka zajęć
1. Nieformalne spotkania.
2. Faks, mail, sms.
3. Wystrój biura.
4. O czym nie rozmawiać w pracy.
5. Sekretarka wizytówką firmy.
Nakład pracy studenta
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student powinien:
- znać rosyjski savoir-vivre językowy (k-W-1)
- orientować się w zagadnieniach etykiety biznesowej (k-W-3)
- znać zasady prowadzenia negocjacji biznesowych (k-W-1
Umiejętności
Student po zakończeniu kursu:
- potrafi sformułować dłuższą wypowiedź w języku rosyjskim, wykorzystując słownictwo dotyczące treści programowych (k-U-1, k-U-5)
- umie w sposób asertywny uczestniczyć w negocjacjach biznesowych (k-U-5)
- potrafi wyodrębniać z czytanego tekstu najważniejsze informacje (k-U-1),
- potrafi zreferować przeczytany tekst (k-U-6)
Kompetencje społeczne (postawy)
Student po zakończeniu kursu
- jest otwarty na kontakty z partnerami zagranicznymi (k-K-2)
- traktuje swoich rozmówców z szacunkiem (k-K-3)
- w kontaktach międzyludzkich charakteryzuje się tolerancją (k-K-3)
Kryteria oceniania
Prace kontrolne – 55% %
Aktywny udział w zajęciach – 30%
Obecność na zajęciach - 15%
Ocena końcowa będzie ustalona na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru, aktywności studenta podczas zajęć.
Literatura
Кузнецова И.Н., Деловой этикет, Москва 2005.
Захарова И.В., Деловые коммуникации. Практикум, Ульяновск 2015.
Скаженик Е.Н., Деловое общение, Таганрог 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: