Korespondencja urzędowa w języku angielskim 1.S3.JB.48
Korespondencja biznesowa
Treść, styl i przejrzystość korespondencji biznesowe w języku angielskim, listy, faksy, maile, zapytania, zamówienia, płatności, sposoby dostaw, skargi i reklamacje, korespondencja bankowa, notatki i raporty, korespondencja różna.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student umie:
1. rozpoznać i porównać formalny i nieformalny styl wypowiedzi używany w korespondencji urzędowej (k-W-3, s-W-1)
2. dobrać odpowiednią strukturę tekstu do danej formy wypowiedzi i uporządkować wypowiedź pisemną tak by była logiczna, a argumenty w niej zawarte tworzyły spójną całość (s-W-1)
Umiejętności
Student potrafi:
1. stosować w praktyce zasady formułowania wypowiedzi pisemnych wykorzystywanych w korespondencji urzędowej (k-U-2, s-U-4)
2. prowadzić korespondencję listownie i elektronicznie z wykorzystaniem zaawansowanych technologii informacyjnych i komunikacyjnych (k-U-1, s-U-2)
Kompetencje społeczne
Student:
1. twórczo analizuje nowe sytuacje i problemy, i samodzielnie je rozwiązuje (s-K-2)
2. komunikuje się i współpracuje z otoczeniem, w tym z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie (s-K-3)
Kryteria oceniania
pisemne prace domowe 20%
pisemne prace kontrolne 60%
aktywność na zajęciach 20%
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Ashley, A. (2003). Oxford Handbook of Commercial Correspondence. Oxford: Oxford University Press.
Ashley, A. (2003). Correspondence Workbook. Oxford: Oxford University Press
Billet, D. (1997). Better Business Writing Skills. Cannes: Media Training Publishers.
Emmerson, P. (2013). Email English. London: MacMillan.
Berezowski, L. Jak czytać i rozumieć angielskie umowy. Warszawa: C. H. Beck.
Billet, D. (1997) Jak lepiej prowadzić korespondencję w biznesie. Kraków: Egis.
Kienzler, I. (2001). New English Business. Gdynia: Ivax.
Lougheed, L. (2002) Business Correspondence: A Guide to Everyday Writing. Essex: Pearson Education Ltd.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: