Podstawy prowadzenia działalności gospodarczej 1.S3.JB.63
1. Zarządzanie przedsiębiorstwem (funkcje zarządzania, proces podejmowania decyzji).
2. Kierowanie ludźmi w organizacjach (przywództwo, władza organizacyjna, style kierowania).
3. Pokazanie lokalizacji działania w systemie ERP MS Dynamics.
4. Rola komunikacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
5. Zarządzanie międzykulturowe.
6. Zarządzanie kapitałem ludzkim w przedsiębiorstwie (planowanie, rekrutacja, motywowanie, ocenianie, szkolenia i rozwój, kształtowanie karier, zwalnianie i outsourcing).
7. Zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie.
8. Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa. Jak zarządzać kulturą?
9. Jak rozwiązywać problemy w przedsiębiorstwie?
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
k_W08 Student zna i rozumie zasady funkcjonowania organizacji, w tym przedsiębiorstw i instytucji właściwych dla zakresu działalności zawodowej właściwej dla filologii.
UMIEJĘTNOŚCI
k_U07 Student potrafi planować i organizować pracę indywidualną i w zespole
k_U09 Student potrafi analizować informacje i wykorzystywać je w procesie podejmowania decyzji
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
k_K02 Student jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego inicjowania działania na rzecz interesu publicznego myślenia i działania w
sposób przedsiębiorczy
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne
• wykład konwersatoryjny
• wykład z prezentacją multimedialną
• Case study z dyskusją
• gry symulacyjne
• dyskusja
Kryteria oceniania:
• kolokwium sprawdzające wiedzę zdobytą podczas wykładów i umiejętność jej zastosowania do rozwiązywania problemów praktycznych (50%)
• Aktywność studentów podczas wykładów, przejawiająca się poprzez przygotowanie, udział w dyskusji, samodzielne formułowanie pytań dotyczących omawianego tematu, analizę studiów przypadków itp. (50%)
Literatura
1. Zarządzanie przedsiębiorstwem (funkcje zarządzania, proces podejmowania decyzji).
2. Kierowanie ludźmi w organizacjach (przywództwo, władza organizacyjna, style kierowania).
3. Pokazanie lokalizacji działania w systemie ERP MS Dynamics.
4. Rola komunikacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
5. Zarządzanie międzykulturowe.
6. Zarządzanie kapitałem ludzkim w przedsiębiorstwie (planowanie, rekrutacja, motywowanie, ocenianie, szkolenia i rozwój, kształtowanie karier, zwalnianie i outsourcing).
7. Zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie.
8. Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa. Jak zarządzać kulturą?
9. Jak rozwiązywać problemy w przedsiębiorstwie?
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: