Proseminarium licencjackie 1.S3.JB.65
Przedmiot „Seminarium licencjackie” jest aktywną formą zajęć dydaktycznych prowadzonych przy udziale studentów w ramach specjalności
realizowanych na Wydziale Filologicznym. Jego zadaniem jest między innymi przygotowanie studentów do pisania pracy licencjackiej ale
także przygotowanie do prowadzenia pracy badawczej i prezentacji jej wyników. W ramach zajęć student przygotowuje pracę zaliczeniową
(rozdział, część pracy licencjackiej), która jest samodzielnym opracowaniem pisemnym charakteryzującym wybrany problem.
Dyscyplina
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Ogólnie: Lutyński J., Metody badań społecznych. Wybrane zagadnienia, Łódź 1994,
Mayntz R., Holm K., Hubne P., Wprowadzenie do metod socjologii empirycznej, Warszawa 1985.
Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985.
Seweryniak H., Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000.
Szreder M., Metody i techniki sondażowych badań opinii, Warszawa 2004.
Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1999.
Szczegółowy wybór literatury zależy ot wybranego przez studenta tematu pracy licencjackiej. | W cyklu 2022/23-Z: Lutyński J., Metody badań społecznych. Wybrane zagadnienia, Łódź 1994,
Mayntz R., Holm K., Hubne P., Wprowadzenie do metod socjologii empirycznej, Warszawa 1985.
Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985.
Seweryniak H., Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000.
Szreder M., Metody i techniki sondażowych badań opinii, Warszawa 2004.
Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1999.
Szczegółowy wybór literatury zależy ot wybranego przez studenta tematu pracy licencjackiej.
|
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Ogólnie: obowiązkowe proseminaria | W cyklu 2022/23-Z: obowiązkowe |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Założenia
Ogólnie: Celem przedmiotu jest pomoc w wyborze zakresu i tematu pracy licencjackiej, opracowanie wstępnej koncepcji pracy oraz pomoc w gromadzeniu i weryfikacja bibliografii, zaznajomienie się z wymogami edytorskimi dla prac licencjackich. | W cyklu 2022/23-Z: Przedmiot „Seminarium licencjackie” jest aktywną formą zajęć dydaktycznych prowadzonych przy udziale studentów w ramach specjalności
realizowanych na Wydziale Filologicznym. Jego zadaniem jest między innymi przygotowanie studentów do pisania pracy licencjackiej ale
także przygotowanie do prowadzenia pracy badawczej i prezentacji jej wyników. W ramach zajęć student przygotowuje pracę zaliczeniową
(rozdział, część pracy licencjackiej), która jest samodzielnym opracowaniem pisemnym charakteryzującym wybrany problem. |
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. student zna i rozumie miejsce i znaczenie nauk filologicznych w systemie nauk humanistycznych i społecznych, ich specyfikę przedmiotową i metodologiczną oraz kierunki ich rozwoju (k_W02; P6S_WG),
2. student zna i rozumie teorie, metodologię i terminologię ogólną i szczegółową z zakresu dziedzin nauki o języku (k_W03; P6S_WG).
Umiejętności:
1. student potrafi formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy z zakresu językoznawstwa i z zakresu języków branżowych (z możliwością uwzględnienia wiedzy z nauk pokrewnych) (k_U02; P6S_UW),
2. student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez
całe życie (k_U07; P6S_UO).
Kompetencje społeczne:
1. student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy filologicznej i uznawania znaczenia wiedzy o języku w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych (k_K01; P6S_KK),
2. student jest gotów do uczestniczenia w życiu kulturalnym i korzystania z jego różnorodnych form (k_K04; P6S_KR).
Kryteria oceniania
• ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru
• wykonanie określonych prac: zbieranie materiału tekstowego i ilustracyjnego, referowanie go na zajęciach, zbieranie bibliografii
• przygotowanie konspektu pracy licencjackiej
Uczestnictwo w zajęciach 40%
Referowanie własnego projektu 30%
Przygotowanie konspektu pracy 30%
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2003.
Frankfort-Nachmias C, Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: