Stylistyka tekstów pisanych w języku rosyjskim 1 1.S3.JBZ.19
Przedmiot Stylistyka tekstów pisanych w języku rosyjskim wraz z PNJR oraz Gramatyką praktyczną języka rosyjskiego i Pracą z tekstem rosyjskim tworzy moduł przedmiotowy przygotowujący do porozumiewania się w języku obcym. Na zajęciach z PNJR studenci zdobywają kompetencję językowo-komunikacyjną oraz kulturową, kształtują cztery podstawowe rodzaje komunikacji. Dominującą kompetencją jest kompetencja komunikacyjna
Tematyka:
1. Ludzie i przedmioty (zawieranie znajomości, przedstawianie się, zawody ludzi, miejsce zamieszkania, znajomość języków obcych, zainteresowania itp.)
2. Mój dzień (codzienne czynności, spędzanie czasu wolnego, określanie czasu zegarowego)
3. Zakupy, jedzenie, pieniądze (sklepy, restauracje, produkty)
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
Po zakończeniu kursu student zna i rozumie:
Leksykę dotyczącą wskazanej tematyki; czyta ze zrozumieniem teksty; dokonuje transpozycji tekstów, tworzy teksty odtwórcze, przetwórcze i twórcze K_W01, K_W04, K_W12
Umiejętności:
1. konstruować proste wypowiedzi pisemne i ustne w języku rosyjskim z użyciem leksyki z kręgu tematycznego mój dzień , czas wolny, gdzie mieszkam, moje zainteresowania itp.; K_U03, K_U04
2. tworzyć krótkie teksty pisane; K_U03, K_U04
3. inicjować i prowadzić rozmowę sytuacyjną; K_U03, K_U04
3. korzystać z jedno- i dwujęzycznych słowników, wykorzystywać w praktyce informacje w nich zawarte K_U03, K_U04
4. dokonywać tłumaczeń prostych tekstów; K_U03, K_U04
5. rozwiązywać testy i inne zadania sprawdzające. K_U03, K_U04
Kompetencje społeczne:
Student jest gotów do:
1. zajęcia świadomej postawy wobec własnego i cudzego wypowiadania się; (K_K01)
2. wykazania się zdolnością do autokorekcji mówienia i pisania, postrzegać współzależność między fonicznym i graficznym kształtem wypowiedzi, (K_K01)
3. dbania o kulturę wypowiadania się (K_K03)
4. otwartości i tolerancji nie tylko wobec innych zjawisk językowych, lecz także kulturowych. (K_K04)
Kryteria oceniania
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
1. Kolokwia.
2. Aktywność na zajęciach, prace domowe
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie aktywności i prac domowych (50%) oraz ocen cząstkowych (50%)
Literatura
1. Андрей Махнач, Из первых уст. Русский язык для базового уровня. Warszawa 2016
2. Dziewanowska D., Грамматика без проблем. Gramatyka języka rosyjskiego z ćwiczeniami, Warszawa 2005 i nast.
3. Dereń B, Wysoczańska-Pająk K., Gramatyka praktyczna języka rosyjskiego. Zbiór ćwiczeń dla studentów studiów licencjackich, Opole, 2022
4. Gołubiewa A., Kuratczyk M. 2009, Gramatyka języka rosyjskiego z ćwiczeniami, Warszawa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: