Kultura wypowiedzi w języku rosyjskim 2 1.S3.JBZ.27
Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z leksyką zgodnie z tematyką przewidzianą w programie. Ma to prowadzić do wypracowania mechanicznych zachowań w zadanej sytuacji komunikacyjnej.
Treści programowe:
1. Ludzie: stosunki międzyludzkie, mniejszości, przyjaźń.
2. Człowiek i praca.
3. Klimat i pogoda.
4. Człowiek i sport.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
- student wie jak wyglądają w Rosji realia dot. sfer życia wymienionych w Treściach programowych [k-W-5].
Student zna i rozumie:
- struktury leksykalno-gramatyczne języka rosyjskiego z zakresu kręgów tematycznych określonych w programie, pozwalające budować poprawne wypowiedzi (ustne i pisemne)(P6S_WG);
Umiejętności
Student potrafi:
- samodzielnie rozwijać swoje kompetencje językowe korzystając z pomocy wykładowcy; umiejętnie posługiwać się poznanym słownictwem i strukturami gramatycznymi, m.in. potrafi inicjować i prowadzić rozmowę sytuacyjną z wykorzystaniem poznanych struktur językowych(P6S_UW).
- opracowywać różnorodne materiały dla potrzeb przedmiotu; tłumaczyć teksty, zawierające poznaną leksykę z języka rosyjskiego na polski oraz z języka polskiego na rosyjski; odtwarzać i przetwarzać przeczytane teksty w postaci komentarza, notatki, dialogu itp.(P6S_UW);
- potrafi samodzielnie zorganizować pracę swoją lub zespołu ( P6S_UO).
Kompetencje społeczne:
Student
- wykazuje otwartość i tolerancję zarówno wobec innych zjawisk językowych, jak i kulturowych (P6S_KO);
- jest gotów do kształtowania własnych poglądów na podstawie zdobytej wiedzy ogólnej i szczegółowej (P6S_KK).
- dostosowuje swoje zachowanie werbalne i niewerbalne do określonej sytuacji komunikacyjnej; dba o kulturę wypowiadania się.
Kryteria oceniania
Ocena końcowa będzie ustalona na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru oraz aktywności studenta podczas zajęć.
Prace kontrolne – 60 %
Wypowiedzi ustne, aktywność – 40%
Literatura
1) Махнач А., Из первых уст. Русский язык для среднего уровня, Warszawa 2011.
2) Kowalska N., Sławicz D., Repetytorium z języka rosyjskiego, Warszawa 2005.
3) Witkowska F., Dereń B., Ни пуха ни пера! Vademecum leksyki rosyjskiego języka biznesu, Wersja CD, Opole 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: