Praktyczna nauka języka angielskiego w biznesie 1 1.S3.JBZ.33
Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności komunikacyjnych i poszerzanie zasobów językowych tak, by studenci, w sposób nieskrępowany i swobodny, posługiwali się językiem angielskim. Duży nacisk położony będzie na stylistykę języka angielskiego i poszerzenie zakresu znajomości struktur gramatycznych, leksyki i idiomatyki. W trakcie zajęć studenci będą mieli możliwość zapoznania się z tekstami o zróżnicowanej tematyce oraz uczestniczenia w dyskusjach z zakresu spraw życia codziennego, aspektów etycznych (również w biznesie), problemów społecznych i ekonomicznych.
Treści programowe
Problematyka konwersatorium:
1. wprowadzenie pojęć: kultura korporacyjna, kultura i organizacja pracy, zdalna obsługa klienta;
2. praktyczne doskonalenie umiejętności:
a) wypowiedzi ustnej w kontekście spotkań jeden na jeden ze współpracownikami i podczas rozmowy rekrutacyjnej, rozmowy telefonicznej z klientem - język dyplomatyczny, wydawanie poleceń, udzielanie rad;
b) wypowiedzi pisemnej - prowadzenie korespondencji formalnej i nieformalnej, raportowanie, tworzenie prezentacji multimedialnej, opisu produktu i CV;
c) czytania - rozwijanie leksyki i frazeologii na podstawie tekstów zawartych w podręczniku;
d) rozumienia i stosowania poprawnych struktur gramatycznych: czasy gramatyczne (przeszłe, teraźniejsze i przyszłe), zdania względne, przedimki.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student zna i rozumie:
1. zasady stosowania technik prowadzenia dyskusji i wyrażania opinii (k-W12, P6S_WG),
2. praktyczne zastosowanie zdobytych umiejętności językowych w życiu zawodowym (k-W11, P6S_WG)
Umiejętności
Student potrafi:
3. posługiwać się językiem angielskim na poziomie B2 w mowie i piśmie (k-U12, P6S_UK)
4. wyrażać własne opinie oraz właściwie reagować językowo na wypowiedzi innych osób (k-U05, P6S_UK)
Kompetencje
Student powinien:
5. dbać o etykę i kulturę wypowiadania się (k_K03, P6S_KR).
Kryteria oceniania
1. kolokwia leksykalne: 25% (efekty: 2, 3, 4)
2. aktywność: 25% (efekty: 1,2,3,4,5)
3. prace kontrolne: 50% (efekty: 2,3,5)
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1. Allison, J, and P. Emmerson. (2013). The Business 2.0: Intermediate Student's Book. Macmillan.
2. Murphy, R. (1997). English Grammar in Use. Cambridge UP.
3. McCarthy, M, J. McCarten, D. Clark and R. Clark. (2009). Grammar for Business.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: