Praktyczna nauka języka angielskiego w biznesie 2 1.S3.JBZ.34
Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności komunikacyjnych i poszerzanie zasobów językowych tak, by studenci, w sposób nieskrępowany i swobodny, posługiwali się językiem angielskim. Duży nacisk położony będzie na stylistykę języka angielskiego i poszerzenie zakresu znajomości struktur gramatycznych, leksyki i idiomatyki. W trakcie zajęć studenci będą mieli możliwość zapoznania się z tekstami o zróżnicowanej tematyce oraz uczestniczenia w dyskusjach z zakresu spraw życia codziennego, aspektów etycznych (również w biznesie), problemów społecznych i ekonomicznych.
Treści programowe
Problematyka konwersatorium:
1. wprowadzenie pojęć: specyfikacja (cecha) a zaleta produktu, franczyza i systemy partnerskie, kariera i rozwój osobisty,
2. praktyczne doskonalenie umiejętności:
a) wypowiedzi ustnej – prezentacja i sprzedaż produktu, autoprezentacja w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej,
b) wypowiedzi pisemnej – analiza struktury i tworzenie opisu produktu, komponowanie CV i listu motywacyjnego,
c) czytania - rozwijanie leksyki i frazeologii na podstawie tekstów zawartych w podręczniku,
d) rozumienia i stosowania poprawnych struktur gramatycznych zaimki i zdania względne; rodzajniki określone i nieokreślone; czasy teraźniejsze.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
języki obce
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student zna i rozumie:
1. zasady stosowania technik prowadzenia dyskusji i wyrażania opinii (k-W12, P6S_WG),
2. praktyczne zastosowanie zdobytych umiejętności językowych w życiu zawodowym (k-W11, P6S_WG)
Umiejętności
Student potrafi:
3. posługiwać się językiem angielskim na poziomie B2 w mowie i piśmie (k-U12, P6S_UK)
4. wyrażać własne opinie oraz właściwie reagować językowo na wypowiedzi innych osób (k-U05, P6S_UK)
Kompetencje
Student powinien:
5. dbać o etykę i kulturę wypowiadania się (k_K03, P6S_KR).
Kryteria oceniania
Podstawowe kryteria
1. kolokwia leksykalne: 25% (efekty: 2, 3, 4)
2. aktywność: 25% (efekty: 1,2,3,4,5)
3. prace kontrolne (testy): 50% (efekty: 2,3,5)
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):
A.1. wykorzystywana podczas zajęć
1. Allison, J, and P. Emmerson. (2013). The Business 2.0: Intermediate Student's Book. Macmillan.
2. Murphy, R. (1997). English Grammar in Use. Cambridge UP.
A.2. studiowana samodzielnie przez studenta
1. Mascull, B. (2013). Business Vocabulary in Use: Intermediate. Cambridge.
2. Swan, M. (2015). Practical English Usage. Oxford University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: