Językowa obsługa biznesu w języku angielskim 1 1.S3.JBZ.37
Treści programowe
Problematyka konwersatorium:
1. wprowadzenie pojęć: kultura korporacyjna, kultura i organizacja pracy, zdalna obsługa klienta;
2. praktyczne doskonalenie umiejętności:
a) wypowiedzi ustnej w kontekście spotkań jeden na jeden ze współpracownikami i podczas rozmowy rekrutacyjnej, rozmowy telefonicznej z klientem - język dyplomatyczny, wydawanie poleceń, udzielanie rad;
b) wypowiedzi pisemnej - prowadzenie korespondencji formalnej i nieformalnej, raportowanie, tworzenie prezentacji multimedialnej, opisu produktu i CV;
c) czytania - rozwijanie leksyki i frazeologii na podstawie tekstów zawartych w podręczniku;
d) rozumienia i stosowania poprawnych struktur gramatycznych: czasy gramatyczne (przeszłe, teraźniejsze i przyszłe), zdania względne, przedimki.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza - Student zna i rozumie:
1. podstawowe pojęcia biznesowe (k_W9, k_W11),
2. słowa, zwroty i wyrażenia:
a) służące do nawiązywania i podtrzymywania kontaktów biznesowych, np. podczas konferencji i spotkań biznesowych,
b) używane podczas rozmów telefonicznych w środowisku biznesowym,
c) używane w organizacji i prowadzeniu profesjonalnych spotkań biznesowych,
d) związane z organizacją czasu pracy, minimalizacją stresu zawodowego i biznesowymi podróżami służbowymi (k_W1, k_W3, k_W4).
Umiejętności - Student potrafi:
1. praktycznie posługiwać się językiem angielskim o profilu biznesowym (k_U1),
2. nawiązywać i podtrzymywać kontakty biznesowe, np. podczas konferencji i spotkań biznesowych (k_U4),
3. prowadzić rozmowy telefoniczne w środowisku biznesowym (k_U4),
4. organizować i prowadzić profesjonalne spotkania biznesowe (k_U5),
5. wypowiadać się na tematy związane z organizacją czasu pracy i minimalizacją stresu zawodowego (k_U9),
6. zrozumieć i przetłumaczyć fragmenty tekstów biznesowych (k_U12).
Kompetencje społeczne (postawy) - Student powinien:
1. kreatywnie stosować strategie komunikacji (k_K1),
2. być wrażliwy na różnice kulturowe i ich wpływ na zachowania komunikacyjne w życiu codziennym i biznesie (k_K3),
3. chętniej uczestniczyć w życiu kulturalnym (k_K4).
Kryteria oceniania
Podstawowe metody i kryteria oceny:
- prace kontrolne śródsemestralne - leksykalno-gramatyczne (pisemne): 60%
- test końcowy leksykalno-gramatyczny (pisemny): 20%
- aktywność podczas zajęć: 10%
- frekwencja: 10% (wymagana obecność min. 80% zajęć)
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. Allison, J, and P. Emmerson. (2013). The Business 2.0: Intermediate Student's Book. Macmillan.
2. Murphy, R. (1997). English Grammar in Use. Cambridge UP.
A.2. studiowana samodzielnie przez studenta
1. Mascull, B. (2010). Business Vocabulary in Use: Intermediate. Cambridge.
2. Thomson, A.J. and A.V. Martinet. (1996). A Practical English Grammar. Exercises 1-2.Oxford UP.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: