Praktyczna nauka języka rosyjskiego 4 1.S3.JBZ.4
Przedmiot PNJR wraz ze Stylistyką tekstów pisanych w języku rosyjskim Gramatyką praktyczną języka rosyjskiego oraz Pracą z tekstem rosyjskim tworzy moduł przedmiotowy przygotowujący do porozumiewania się w języku obcym. Na zajęciach z PNJR studenci zdobywają kompetencję językowo-komunikacyjną oraz kulturową, kształtują cztery podstawowe rodzaje komunikacji. Dominującą kompetencją jest kompetencja lingwistyczna
1. Odmiana liczebników głównych i porządkowych.
2. Połączenia wyrazowe liczebnik + przymiotnik + rzeczownik.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
języki obce
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
Po zakończeniu kursu student zna i rozumie:
1. jaką funkcję w wypowiedzeniu zajmuje liczebnik; potrafi odmieniać liczebniki główne i porządkowe; konstruować zdania z liczebnikami w różnych przypadkach; tworzy konstrukcje zdaniowe - liczebnik+przymiotnik+rzeczownik (K_W01, K_W03)
Umiejętności:
Student potrafi:
1. konstruować proste wypowiedzi pisemne i ustne w języku rosyjskim z użyciem poprawnych gramatycznie i leksykalnie form; K_U03, K_U04
2. tworzyć krótkie teksty pisane; K_U03, K_U04
3. korzystać z jedno- i dwujęzycznych słowników, wykorzystywać w praktyce informacje w nich zawarte K_U03, K_U04
4. dokonywać tłumaczeń prostych tekstów; K_U03, K_U04
5. rozwiązywać testy i inne zadania sprawdzające. K_U03, K_U04
Kompetencje społeczne:
Student jest gotów do:
1. zajęcia świadomej postawy wobec własnego i cudzego wypowiadania się; (K_K01)
2. wykazania się zdolnością do autokorekcji mówienia i pisania, postrzegać współzależność między fonicznym i graficznym kształtem wypowiedzi, (K_K01)
3. dbania o kulturę wypowiadania się (K_K03)
4. otwartości i tolerancji nie tylko wobec innych zjawisk językowych, lecz także kulturowych. (K_K04)
Kryteria oceniania
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
1. Kolokwia.
2. Aktywność na zajęciach, prace domowe
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie aktywności i prac domowych (30%) oraz ocen cząstkowych (70%)
Literatura
1. Gołubiewa A., Kuratczyk M., Gramatyka języka rosyjskiego z ćwiczeniami, Warszawa 2009.
2. Dereń B, Wysoczańska-Pająk K., Gramatyka praktyczna języka rosyjskiego. Zbiór ćwiczeń dla studentów studiów licencjackich, Opole, 2022
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: