Praktyczna nauka języka angielskiego w obsłudze ruchu turystycznego 1.S3.JBZ.40
Opis
Treści programowe
Problematyka konwersatorium:
1. wprowadzenie pojęć: turystyka, hotelarstwo, transport, trendy w turystyce, gastronomia,
2. praktyczne doskonalenie umiejętności:
a) wypowiedzi ustnej - udział w dyskusji (np. omówienie współczesnych trendów w turystyce, roli internetu w rozwoju przemysłu turystycznego, mediów społecznościowych w reklamie i promocji miejsc wypoczynku, itp.), prowadzenie prezentacji (opisanie i omówienie danych statystycznych przedstawionych na wykresach), prowadzenie negocjacji i zawieranie umów, prowadzenie spotkań w zespole
b) wypowiedzi pisemnej - prowadzenie korespondencji formalnej i nieformalnej w formie tradycyjnej i elek-tronicznej (B2B i B2C), tworzenie pisemnej oferty biznesowej, zapytania, odpowiedzi na zapytanie
c) czytania - rozwijanie leksyki i frazeologii na podstawie tekstów zawartych w podręczniku
d) rozumienia i stosowania poprawnych struktur gramatycznych: formy czasów gramatycznych, strona czyn-na i bierna, rzeczownik policzalny i niepoliczalny, czasowniki modalne, czasowniki wprowadzające zdania podrzędne w mowie zależnej.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student zna i rozumie:
1. terminy i pojęcia wykorzystywane w przemyśle turystycznym (k_W01, P6S_WG)
2. zasady tworzenia struktur gramatyczno-leksykalnych w języku angielskim o profilu turystycznym (k_W12, P6S_WG)
Umiejętności
Student potrafi:
3. posługiwać się językiem angielskim o profilu turystycznym na poziomie B2 w mowie i piśmie (k-U12, P6S_UK)
4. wykorzystywać swoje zdolności językowe oraz wiedzę z zakresu turystyki by wyrażać własne opinie i właściwie reagować na wypowiedzi innych (k-U05, P6S_UK)
Kompetencje społeczne (postawy)
Student powinien:
5. dbać o etykę i kulturę wypowiadania się (k_K03, P6S_KR).
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
Podstawowe kryteria i formy oceny
1. obecność na zajęciach 25% (15-17 = 3,0; 18-20 = 3,5; 21-25 = 4,0; 26-28 = 4,5; 29-30 = 5,0)
2. aktywność i przygotowanie do zajęć: 25%
(plusy: 2 = 3,0; 3 = 3,5; 4 = 4,0; 5 = 4,5; 6 i więcej = 5,0)
3. egzamin: 50%
(2,0=0-50%; 3,0 = 50%+1 punkt - 60%; 3,5 = 61-70%; 4,0 = 71-80%; 4,5 81-90%; 5,0 = 91-100%)
Literatura
Wykaz literatury
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):
A.1. wykorzystywana podczas zajęć
1. Strutt, P. (2013). English for International Tourism: Upper intermediate Coursebook. Pearson.
2. Hewings, M. (2005). Advanced Grammar in Use. 2nd ed. Cambridge.
A.2. studiowana samodzielnie przez studenta
1. Ashley, A. (2003). Oxford Handbook of Commercial Correspondence. Oxford UP.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: