Praca własna - Język angielski 3 1.S3.JBZ.43
a) wypowiedzi ustne w kontekście negocjacji (dyplomacja, pertraktacje i zawieranie umów) i spotkania w zespole (prowadzenie spotkań, studzenie emocji, udzielanie głosu, przydzielanie zadań),
b) wypowiedzi pisemnej- prowadzenie korespondencji formalnej i nieformalnej, raportowanie, protokołowanie, tworzenie sprawozdań, tworzenie pisemnej oferty biznesowej, prośby i upomnienia,
c) czytanie - rozwijanie leksyki i frazeologii na podstawie tekstów zawartych w podręczniku,
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
języki obce
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie:
1. podstawowe pojęcia biznesowe (k_W9, k_W11),
2. słowa, zwroty i wyrażenia:
a)wykorzystywane podczas spotkań biznesowych, w szczególności w trakcie konferencji i negocjacji handlowych,
b) używane w trakcie rozmów towarzyskich poprzedzających właściwe rozmowy biznesowe, ze szczególnym naciskiem na różnice międzykulturowe,
c) zasady prowadzenia korespondencji formalnej i nieformalnej w formie tradycyjnej i elektronicznej (k_W1, k_W3, k_W4),
3. zasady tworzenia poprawnych struktur gramatyczno-leksykalnych w języku angielskim o profilu biznesowym (k_W1, k_W3).
Umiejętności - Student potrafi:
1. praktycznie posługiwać się językiem angielskim o profilu biznesowym (k_U1),
2. podejmować decyzje, szczególnie podczas spotkań biznesowych, z zachowaniem odpowiedniego słownictwa biznesowego (k_U4),
3. prowadzić rozmowy telefoniczne i twarzą w twarz w środowisku biznesowym (k_U4),
4. organizować i prowadzić profesjonalne spotkania biznesowe (k_U5),
5. profesjonalnie prezentować wybraną firmę, jej produkty i/lub usługi (k_U9),
6. zrozumieć i przetłumaczyć fragmenty tekstów biznesowych (k_U12).
Kompetencje społeczne (postawy) - Student powinien:
1. kreatywnie stosować strategie komunikacji (k_K1),
2. być wrażliwy na różnice kulturowe i ich wpływ na zachowania komunikacyjne w życiu codziennym i biznesie (k_K3),
3. chętniej uczestniczyć w życiu kulturalnym (k_K4).
Kryteria oceniania
egzamin pisemny 100%
Literatura
1. Allison, J, and P. Emmerson. (2013). The Business 2.0: Intermediate Student's Book. Macmillan.
2. Murphy, R. (1997). English Grammar in Use. Cambridge UP.
A.2. studiowana samodzielnie przez studenta
1. Mascull, B. (2010). Business Vocabulary in Use: Intermediate. Cambridge.
2. Thomson, A.J. and A.V. Martinet. (1996). A Practical English Grammar. Exercises 1-2.Oxford UP.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: