Podstawy marketingu 1.S3.JBZ.58
Ewolucja i przyczyny powstania koncepcji marketingu. Marketing jako koncepcja ery rozwiniętej gospodarki rynkowej. Marketing koncepcja czy moda
Fundamentalne założenia marketingu. Marketing a inne podejścia do kreowania stosunków wymiennych. Główne teorie marketingu.
Marketing–mix i jego elementy.
Marketing a proces komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem( współczesne instrumenty komunikacji z klientami)
Segmentacja rynku jako podstawa procesu decyzyjnego w marketingu.
Strategia produktu
Strategia cen
Strategia dystrybucji
Strategia promocji
Dylematy współczesnego marketingu – marketing masowy versus marketing partnerski
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Poziom studiów
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
W
Student potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia z zakresu marketingu
Student zna instrumenty marketingowe stosowane w przedsiębiorstwach zorientowanych rynkowo
U
Student potrafi sformułować i dokonać analizy czynników wpływających na działania marketingowe w różnych sytuacjach rynku;
K
potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności zakresu marketingu;
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny
Literatura
1. G. Armstrong, P. Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012
2. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong W., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
3. D. Potwora, W. Potwora, Innowacje a strategie marketingowe przedsiębiorstw, Difin, Warszawa 2020
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: