Badania rynkowe i marketing 1.S3.JBZ.58.1
Ewolucja i przyczyny powstania koncepcji marketingu. Marketing jako koncepcja ery rozwiniętej gospodarki rynkowej. Marketing koncepcja czy moda
Fundamentalne założenia marketingu. Marketing a inne podejścia do kreowania stosunków wymiennych. Główne teorie marketingu.
Zintegrowany proces podejmowania decyzji – marketing–mix i jego elementy.
Marketing a proces komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem.
Badanie rynku jako podstawa procesu decyzyjnego w marketingu.
Strategia produktu
Strategia cen
Strategia dystrybucji
Strategia promocji
Dylematy współczesnego marketingu – marketing masowy versus marketing partnerski
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Założenia
Efekty kształcenia
WIEDZA: student ZNA I ROZUMIE
k_W09 prawne i ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania instytucji
i firm P6S_WK
k_W10 różne rodzaje struktur gospodarczych P6S_WK
k_W11 przesłanki warunkujące gospodarczą działalność człowieka P6S_WK
k_W12 zastosowania praktyczne wiedzy językowej i językoznawczej, np.
w działalności kulturalnej, medialnej, edukacyjnej, tłumaczeniowej lub obsługi biznesu P6S_WG
UMIEJĘTNOŚCI: student T POTRAFI
k_U09 analizować informacje z rynku i wykorzystywać je w praktyce
gospodarczej dla procesów podejmowania decyzji P6S_UW
k_U10 dokonać obserwacji i prawidłowej interpretacji zjawisk
ekonomicznych oraz oceniać racjonalność decyzji konsumentów i
podmiotów gospodarczych P6S_UW
k_U11 wykorzystywać w działaniach profesjonalnych (biznesowych)
narzędzia informatyczne P6S_UW
KOMPETENCJE SPOŁECZNE: STUDENT JEST GOTÓW DO
k_K02 wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania
działalności na rzecz środowiska społecznego inicjowania
działania na rzecz interesu publicznego myślenia i działania w
sposób przedsiębiorczy P6S_KO
k_K03 odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym:
- przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od
innych,
- dbałości o dorobek i tradycje zawodu P6S_KR
Kryteria oceniania
Egzamin 100 %
Literatura
1. G. Armstrong, P. Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012
2. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong W., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
3. Garbarski L.,, Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: