Seminarium licencjackie 1.S3.JBZ.75
Przedmiot „Seminarium licencjackie” jest aktywną formą zajęć dydaktycznych prowadzonych przy udziale studentów w ramach specjalności
realizowanych na Wydziale Filologicznym. Jego zadaniem jest między innymi przygotowanie studentów do pisania pracy licencjackiej ale
także przygotowanie do prowadzenia pracy badawczej i prezentacji jej wyników. W ramach zajęć student przygotowuje pracę zaliczeniową
(rozdział, część pracy licencjackiej), która jest samodzielnym opracowaniem pisemnym charakteryzującym wybrany problem.
Zakres tematów:
1. Przygotowanie wniosków z badań.
2. Prezentacja kolejnych problemów badawczych.
3. Korygowanie błędów merytorycznych i redakcyjnych.
Dyscyplina
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Ogólnie: Realizowany zdalnie Realizowany w sali Mieszany: realizowany zdalnie i w sali | W cyklu 2023/24-L: Realizowany zdalnie Mieszany: realizowany zdalnie i w sali Realizowany w sali |
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie
1. wybrane zjawiska lingwistyczne i kulturowe oraz metody i teorie językoznawcze, a także kulturoznawcze (K_W01)
2. metody interpretacji tekstów kultury (K_W04)
3. zasady ochrony własności intelektualnej (K_W06).
Umiejętności: student potrafi
4. w umiejętny sposób korzystać z tekstów źródłowych oraz poddawać je krytycznej analizie i syntezie (K_U01)
5. przedstawić efekty swojej pracy badawczej (K_U02)
6. korzystać z materiałów źródłowych zgodnie z zasadami etyki i prawa (K_U06);
Kompetencje społeczne: student jest gotów do
7. krytycznego odbioru i oceny wybranych źródeł (K_K03)
8. przestrzegania etyki zawodowej (K_K03).
Kryteria oceniania
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Zadania cząstkowe
Praca dyplomowa
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych (20%) i pracy zaliczeniowej (80%).
Literatura
A1. wykorzystywana podczas zajęć
Szczęsny, W.W., Metodyka badań i pisania prac dyplomowych, Warszawa 2008.
Wójcik K., Poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych (licencjackich, magisterskich, doktorskich), Warszawa, 2000
A2. studiowana samodzielnie przez studenta
Majchrzak J., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Poznań 1999.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: