Technologia informacyjna z wprowadzeniem do oprogramowania standardu CRM - ERP 1.S3.JBZ.77
W zakresie Technologii informacyjnej zajęcia koncentrują się na nauczeniu studentów pracy z różnego rodzaju narzędziami sieciowymi, które pozwolą im na swobodne tworzenie i edytowanie tekstów, przesyłanie danych, wykorzystywanie zasobów internetowych z poszanowaniem praw autorskich, a także na korzystanie z zasobów informatycznych Uniwersytetu Opolskiego dostępnych dla studenta.
Zajęcia poświęcone Wprowadzeniu do ERP koncentrują się na zapoznaniu studentów w pierwszej kolejności z funkcjonowaniem przedsiębiorstw wykorzystujących oprogramowanie klasy ERP do zarządzania swoimi zasobami; następnie zajęcia koncentrują się na jednym z wiodących systemów ERP jakim jest MS Dynamics 365 i jego cechach użytkowych przyczyniających się do szerokiego zastosowania w zarządzaniu procesami biznesowymi organizacji różnych typów.
1) USOS, EDUROAM, Konto pocztowe w domenie UO - 2 godz
2) Strona Uniwersytetu, Strona Wydziału, Strona i katalogi Biblioteki Głównej - 2 godz.
3) Platformy edukacyjne Moodle oraz MS Teams - 2 godz.
4) Google Docs / Google Disc, tworzenie ankiet - 2 godz.
5) MS Powerpoint, Prezi – tworzenie prezentacji - 2 godz.
6) Zaawansowana edycja tekstu w edytorze MS Word - 2 godz.
7) Tworzenie plakatów, ulotek i wpisów w aplicacji Canva - 2 godz.
8) Historia Internetu – fragmenty filmu „Lo i stało” w reż. W. Herzoga -1 godz.
9) Funkcjonowanie przedsiębiorstw wykorzystujących systemy ERP; istota systemów ERP, korzyści biznesowe wynikające z wdrożenia systemów ERP, zasoby przedsiębiorstwa, którymi zarządza system ERP - 2 godz.
10) Obszary działalności i procesy biznesowe obsługiwane przez systemy ERP, typy organizacji, cele organizacji, funkcje w organizacjach, procesy biznesowe w organizacjach, ich definicje i modelowanie - 2 godz.
11) Narzędzie wspierające pracę przedsiębiorstwa: pakiety biurowe, platformy współpracy, systemy ERP, oraz inne systemy zarządzania obszarami działalności organizacji, takie jak np. DMS, CRM i in. - 2 godz.
12) Interfejs systemu MS Dynamics 365, nawigacja po systemie, obszary robocze i moduły, ustawienia systemu i opcje użytkownika - 4 godz.
13) Schemat organizacyjny firmy i wykorzystanie globalnej książki adresowej, omówienie ról jednostek, konfiguracja nowej książki adresowej - 2 godz.
14) Kompatybilność oprogramowania biurowego z systemami klasy ERP, integracja z pakietem MS Office, tworzenie szablonów - 2 godz.
15) Test zaliczeniowy - 1 godz.
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie
1. rozumie wagę poszanowania praw autorskich w Internecie i poza nim (k_W07; P6S_WK)
2. zna portale z zasobami sieciowymi w otwartym dostępie (k_W08; P6S_WK)
3. wie, jakie narzędzia i w jakim stopniu umożliwiają pracę nad zadaniem indywidualnie oraz w grupie (k_W08; P6S_WK)
4. istotę i zasady działania systemu MS Dynamics jako systemu klasy ERP do wykonywania specjalistycznych zadań z zakresu zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (k_W09; P6S_WK)
Umiejętności: student potrafi
5. dobrać odpowiednie technologie do danego problemu (k_U08, P6S_UW)
6. potrafi odpowiednio wykorzystać czas na zajęciach na wykonanie powierzonego zadania w przyjętym terminie (k_U06,P6S_UO)
7. zastosować odpowiednie narzędzia informatyczne do zadań z różnych dziedzin (k_U07, P6S_UW)
8. przeprowadzić ocenę zjawisk ekonomicznych z użyciem funkcjonalności dostępnych w systemie klasy ERP (k_U10,P6S_UW)
9. dostosować środowisko pracy w systemie MS Dynamics 365 do własnych potrzeb wynikających z rodzaju wykonywanych zadań (k_U11,P6S_UW)
Kompetencje społeczne: student jest gotów do
10. wykonywania powierzonych zadań w terminie (k_K02; P6S_KR)
11. rozumienia zasad poszanowania praw i godności innych podczas wypowiadania się, tworzenia ankiet, plaktatów itp. (k_K03,P6S_KR)
Kryteria oceniania
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Dla Technologii informacyjnej:
Zadania cząstkowe (efekty: 1, 2, 3, 5, 6, 7, 10, 11)
Praca zaliczeniowa (efekty: 1, 3, 5, 7, 10, 11)
Dla Wprowadzenia do ERP:
Zadania cząstkowe (efekty: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10)
Test końcowy (efekty: 4, 8, 9)
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny cząstkowej z zakresu Technologii informacyjnej na podstawie ocen zadań cząstkowych (40%) i pracy zaliczeniowej (60%).
Ustalenie ocen cząstkowych z zakresu Wprowadzenia do ERP na podstawie ocen zadań cząstkowych (40%) oraz testu końcowego (60%)
Ustalenie oceny końcowej na podstawie oceny cząstkowej z zakresu Technologii informacyjnej (50%) oraz oceny cząstkowej z zakresu wprowadzenia do ERP (50%).
Literatura
- podają prowadzący zależnie od bieżących potrzeb
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: