Pisanie tekstów naukowych w języku polskim 1.S3.JPJN1.41
1. Pisanie i mówienie w języku naukowym
2. Wyrażanie złożonych procesów myślowych
3. Czytanie tekstów naukowych – strategie i techniki
4. Przetwarzanie informacji z tekstu naukowego
5. Naukowa debata
6. Szukanie rzetelnych źródeł informacji
7. Rozwijanie kompetencji leksykalnych pracując ze słownikami kontekstowymi oraz korpusem języka polskiego
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza – student zna i rozumie:
1. podstawowe metody analityczne i interpretacyjne, strategie odbioru teksów w języku polskim k_W04
2. konkretną terminologię, techniki i strategie wykorzystywane w pisaniu i czytaniu w języku polskim k_W05
Umiejętności – student potrafi:
3. stosować terminologię ogólną i specjalistyczną k_U01
4. analizować i interpretować teksty w językach polskim (tworzenie bibliografii) k_U02
5. samodzielnie poszukiwać, dobierać i oceniać źródła, podchodzić krytycznie i analitycznie do zebranych informacji k_U03
6. odbierać i tworzyć teksty pisane w językach polskim k_U04
7. brać udział w debatach, dyskusjach, negocjacjach i rozmowach oraz prezentować i oceniać różne komunikaty, opinie, stanowiska na dany temat k_U06
Kryteria oceniania
A. Formy zaliczenia
Napisanie pracy zaliczeniowej / kolokwium (efekty 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7)
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
• przygotowanie do zajęć
• aktywność w ramach ćwiczeń
• frekwencja
• praca zaliczeniowa / kolokwium (60% poprawnych odpowiedzi)
Literatura
Kugiel-Abuhasna I. (2019), Studiologia, Kraków
www.studiologia.edu.pl
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: