Wprowadzenie do badań humanistycznych 1.S3.JPJN1.42
Przedmiot „Wprowadzenie do badań humanistycznych językoznawczych” jest aktywną formą zajęć dydaktycznych prowadzonych przy udziale studentów w ramach specjalności
realizowanych na Wydziale Filologicznym.
Jego zadaniem jest między innymi uzyskanie wiedzy niezbędnej do rozumienia podstawowych zagadnień metodologii nauk humanistycznych niezbędnych do prowadzenia w przyszłości samodzielnych badań z zakresu językoznawstwa metodologicznych odpowiednich do założonych celów poznawczych oraz wykształcenie umiejętności tworzenia modelu własnego postępowania badawczego według odpowiednich reguł metodologicznych.
W cyklu 2023/24-L:
Przedmiot „Wprowadzenie do badań naukowych” jest aktywną formą zajęć dydaktycznych prowadzonych przy udziale studentów w ramach specjalności |
Dyscyplina
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Ogólnie: języki obce obowiązkowe | W cyklu 2023/24-L: proseminaria języki obce |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Ogólnie: Realizowany zdalnie Mieszany: realizowany zdalnie i w sali Realizowany w sali | W cyklu 2023/24-L: Mieszany: realizowany zdalnie i w sali Realizowany w sali Realizowany zdalnie |
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. student zna i rozumie miejsce i znaczenie nauk filologicznych w systemie nauk humanistycznych i społecznych, ich specyfikę przedmiotową i metodologiczną oraz kierunki ich rozwoju (k_W02; P6S_WG),
2. student zna i rozumie teorie, metodologię i terminologię ogólną i szczegółową z zakresu dziedzin nauki o języku (k_W03; P6S_WG).
Umiejętności:
1. student potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii dotyczącej opisu języka (k_U04; P6S_UK),
2. student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez
całe życie (k_U07; P6S_UO).
Kompetencje społeczne:
1. student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy filologicznej i uznawania znaczenia wiedzy o języku w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych (k_K01; P6S_KK),
2. student jest gotów do uczestniczenia w życiu kulturalnym i korzystania z jego różnorodnych form (k_K04; P6S_KR).
Kryteria oceniania
Obecność: 20 %
Aktywność na zajęciach: 30 %
Prezentacja własnych badań: 50%
Literatura
1. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003.
2. Frankfort-Nachmias C, Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.
3. Perlin J., Metodologia językoznawstwa diachronicznego, Warszawa 2004.
4. Stalmaszczyk P. (red.), Metodologie językoznawstwa, Łódź 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: