Przedmiot glottodydaktyczny do wyboru 2: Efektywna komunikacja w klasie 1.S3.LJPO-PG.4.1
Cele kursu:
zapoznanie się z podstawą teoretyczną analizy transakcyjnej,
zrozumienie wybranych mechanizmów psychologicznych w komunikacji
przełożenie teorii na praktyczne zastosowanie w klasie
Treści programowe:
1. Wprowadzenie do analizy transakcyjnej
2. Kontraktowanie w klasie
3. Znaki rozpoznania w klasie
4. Stany Ja w komunikacji
5. Transakcje komunikacyjne w klasie
6. Zachowania pasywne w klasie
7. Gry psychologiczne w klasie
Metody dydaktyczne:
prezentacja multimedialna, analiza przykładów, praca w parach, dyskusja w grupie, narzędzia TIK (MS teams)
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
1. Student/ka zna terminologię szczegółową z zakresu glottodydaktyki dotyczącą analizy transakcyjnej opisującej mechanizmy komunikacji (k_W02/P6S_WG)
Umiejętności
2. Student/ka potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę na temat mechanizmów komunikacji do rozwiązywania problemów w komunikacji w klasie szkolnej (k_U01/P6S_UW)
3. Student/ka potrafi komunikować się z użyciem polskiej specjalistycznej terminologii glottodydaktycznej (k_U04/P6S_UK)
Kryteria oceniania
Formy zaliczenia:
1. Aktywny udział w zajęciach - 60% oceny końcowej (efekt 1,2,3)
2. Dodatkowa praca pisemna na wyższą ocenę - 40% oceny końcowej (efekt 1,2,3)
zaliczenie przy 60 % oceny końcowej
Literatura
Literatura podstawowa
Dawid-Sawicka M i Stelmach E. (2023). 13 wzorców dobrej komunikacji i relacji. Analiza transakcyjna w praktyce. Wolters Kluwer
Stewart J i Joines V (2016). Analiza Transakcyjna Dzisiaj. Rebis
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: