Przedmiot z metodyki logopedycznej do wyboru 3: Metodyka pracy z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu 1.S3.LJPO-PM.5
Celem zajęć jest opanowanie umiejętności rozpoznawania uwarunkowań zaburzeń rozwoju mowy i języka i trudności w czytaniu i pisaniu oraz zaplanowanie odpowiedniej terapii.
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie
1. ma wiedzę o powiązaniach dyscyplin filologicznych z dyscyplinami koniecznymi do poszerzania wiedzy (k_W02).
Umiejętności: student potrafi
2. potrafi zaplanować odpowiednie zajęcia kształtujące zdolności pisania i czytania (k_U02);
Kompetencje społeczne: student jest gotów do
3. dysponuje umiejętnościami komunikacyjnymi, tworzącymi porozumienie, opartymi na empatii i tolerancji (k_K06).
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Zadania cząstkowe (efekty 1-3).
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie uczestnictwa w
zajęciach i uzyskanych podczas nich ocen cząstkowych.
Literatura
Awramiuk E., Lingwistyczne podstawy początkowej nauki czytania i pisania po polsku, Białystok 2006
Domagała A., Mirecka U., Zaburzenia komunikacji pisemnej, Gdańsk 2017. Grabowska
Rymarczyk K. (red.), Dysleksja. Od badań mózgu do praktyki, Warszawa 2004
Krasowicz-Kupis G., Język, czytanie i dysleksja, Lublin 2001
Maciejewska A. (red.), Zaburzenia komunikacji językowej w czytaniu i pisaniu, Siedlce 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: