Zastosowanie technologii informacyjnej w diagnozie i terapii logopedycznej 1.S3.LJPO.47
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności wykorzystania technologii informacyjnych wzbogacających terapię logopedyczną podczas gier i zabaw logopedycznych, ale również używania komputera do programowania terapii, np. rozwijania słuchu fonemowego. Student jest świadomy korzyści wynikających z wykorzystania technologii informacyjnych w zajęciach terapeutycznych.
Zakres tematów:
1. Technologie informacyjne, jako źródło nowych możliwości wzbogacania i uatrakcyjniania warsztatu pracy logopedy.
2. Poznanie gier i zabaw wykorzystujących technologie infromacyjne w terapii logopedycznej.
3. Posługiwanie się aplikacją logopedy, jako kompleksowym narzędziem w programowaniu terapii.
4. Programy firm (np. KomLogo).
5. Wykorzystanie technologii informacyjnych w ćwiczeniu słuchu fonemowego.
Nakład pracy studenta
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie
1. metody i formy terapii logopedycznej wspierane technologiami informacyjnymi (K_W03).
Umiejętności: student potrafi
2. dobrać narzędzia diagnostyczne i terapeutyczne wykorzystujące technologie informacyjne (L_U04).
Kompetencje społeczne: student jest gotów do
3. uświadomienia sobie potrzeby ciągłego dokształcania się zawodowego oraz rozwoju osobistego z wykorzystaniem technologii in formacyjnych (L_K01).
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne:
ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem komputera
Zaliczenie na ocenę – czynny udział w zajęciach oraz praca zaliczeniowa.
Metody i kryteria oceniania:
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Praca zaliczeniowa (efekty 1,2);
Zadania cząstkowe (efekty 1, 3).
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych
za aktywność podczas zajęć (40%) i pracy zaliczeniowej (60%)
Literatura
1. Gruba J.: Wykorzystanie programów komputerowych w terapii logopedycznej. w: „Logopeda” 2005, nr 1.
2. Siemieniecki B.: Komputer w diagnostyce i terapii pedagogicznej. Wydawnictwo Adam Marszałek, 2006.
3. Bremer A., Kula R.: ABC użytkownika Microsoft Office 2007, Videograf Edukacja, 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: