Praktyczna nauka języka angielskiego 2 1.S3.LS.27
Głównym celem kursu jest doprowadzenie studentów do poziomu zaawansowania C1. Moduł poświęcony jest udoskonalaniu umiejętności w zakresie wypowiedzi ustnej i pisemnej, czytania i słuchania ze zrozumieniem, a także wykonywania ćwiczeń gramatycznych w języku angielskim na poziomie B2+.
Zakres tematów:
1. Zagadnienia globalizacji: wpływ na gospodarkę i kulturę, konsekwencje i zagrożenia.
2. Różnorodność kulturowa: rozumienie odmiennych kultur i tradycji, zagrożenia i korzyści wielokulturowości.
3. Technika i postęp technologiczny: wynalazki, wpływ nauki i techniki na życie codzienne i rozumienie otaczającego świata.
4. Praca i kształcenie zawodowe: poszukiwanie pracy, rozmowa kwalifikacyjna i list motywacyjny, warunki zatrudnienia.
5. Człowiek, cechy charakteru, emocje, psychika, problemy etyczne.
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
języki obce
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2024/25-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie:
1. wybrane fakty, obiekty i zjawiska kulturowe oraz dotyczące ich metody i teorie językoznawcze, wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu językoznawstwa z elementami literaturoznawstwa, kulturoznawstwa, tworzące jej podstawy teoretyczne oraz wybrane zagadnienia z zakresu szczegółowej wiedzy z obszaru językoznawstwa angielskiego (k_W01)
Student potrafi:
2. brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska w zakresie tematycznym dotyczącym zjawisk kultury oraz dyskutować o nich (k_U05);
3. posługiwać się językiem angielskim na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (k_U06);
4. planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole (k_U07).
Student jest gotów do:
5. krytycznej oceny posiadanej wiedzy językoznawczej oraz uznawania znaczenia wiedzy o literaturze, języku i kulturze w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych (k_K01)
6. odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu (k_K03)
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne: • metoda komunikatywna • metoda kognitywna
Metody i kryteria oceniania:
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się 1-6) • testy • wypowiedzi ustne • aktywność
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
testy śródsemestralne, aktywność na zajęciach
Skala ocen:
0%-49% 2.0
50%-60% 3.0
61%-69% 3.5
70%-75% 4.0
76%-79% 4.5
80%-100% 5.0
Literatura
H. Dellar, A. Walkley (2021): Roadmap B2+. Harlow: Pearson.
Mann, M. & S. Taylore-Knowles. (2019). Improve Your Skills: Use of English for Advanced. London: Macmillan.
Mann, M. & S. Taylore-Knowles. (2020). Improve Your Skills: Listening and Speaking for Advanced. London: Macmillan
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: