Seminarium licencjackie 1.S3.LS.47
Typy i tematyka badań z zakresu literaturoznawstwa
Indywidualny wybór tematu pracy
Określenie przedmiotu badania
Sformułowanie pytania badawczego
Sformułowanie hipotezy badawczej
Dobór metodologii (narzędzi i metod analizy)
Konstrukcja pracy dyplomowej / plan pracy
Dobór i analiza literatury przedmiotu
Opracowanie bibliografii
Zastosowanie norm redakcyjnych
Opracowanie części teoretycznej pracy
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
W ZAKRESIE WIEDZY:
k_W01
Po zakończeniu kursu student jest świadomy na czym polega w ogólnym ujęciu praca naukowa z zakresu literaturoznawstwa, czemu służą badania naukowe i w jaki sposób mogą być realizowane. Student zna istotę i kolejne etapy konceptualizacji pracy dyplomowej. Zna podstawowe zasady argumentacji w literaturoznawstwa, wie na czym polega poszukiwanie i krytyczna ocena danych, studium literatury przedmiotu oraz przygotowanie formalne.
W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI:
k_U01
Student jest w stanie omówić i uzasadnić wybrany temat pracy, wskazać przedmiot i cel badania, sformułować pytanie badawcze, przygotować
szczegółowy plan pracy, bibliografię.
k_U02
Jest przygotowany do redagowania części teoretycznej pracy dyplomowej (licencjackiej), która wymaga krytycznej oceny literatury przedmiotu, refleksji i analitycznego myślenia.
W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH:
k_K03
Student jest gotowy do przyjęcia postawy poszukującej i refleksyjnej. Wie, że należy respektować prawa autorskie i własność intelektualną. Jest świadomy odpowiedzialności wynikającej z faktu, że praca licencjacka jest dokumentem naukowym.
JĘZYKOZNAWSTWO
Student_ka zna:
K_W01 wybrane fakty, obiekty i zjawiska językowe oraz dotyczące ich metody i teorie językoznawcze;
K_W02 wybrane teorie, metodologię oraz terminologię ogólną i szczegółową z zakresu językoznawstwa;
K_W04 wybrane metody analizy i interpretacji zjawisk językowych, w obrębie
wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych w językoznawstwie;
K_W07 zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej, prawa
autorskiego.
Student_ka potrafi:
K_U01 wykorzystywać posiadaną wiedzę językoznawczą do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów językowych;
K_U02 formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy z zakresu językoznawstwa;
K_U04 komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii;
K_U07 planować i organizować pracę – indywidualną.
Student_ka jest gotów do:
K_K01 krytycznej oceny posiadanej wiedzy językoznawczej.
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne:
• wykład konwersatoryjny
• konsultacje indywidualne
• prezentacje fragmentów prac dyplomowych z krytyczną dyskusją
Sposób zaliczenia:
- zaliczenie z oceną
Formy zaliczenia:
- przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy dyplomowej (wybór tematu pracy, określenie przedmiotu badania, sformułowanie pytania
badawczego, szczegółowy plan pracy, bibliografia)
- opracowanie części teoretycznej pracy
Podstawowe kryteria:
• Pozytywna ocena przygotowanej koncepcji pracy (właściwe określenie tematu pracy, poprawnie sformułowane pytanie badawcze, szczegółowy plan pracy, opracowana bibliografia).
• Pozytywna ocena pracy semestralnej (część teoretyczna: spójny i logiczny charakter pracy, wykorzystane źródła, dostosowanie do
wytycznych technicznych, poszanowanie praw autorskich).
• Frekwencja na zajęciach i aktywność.
Literatura
WYKAZ LITERATURY:
1) G. Gambarelli, Z. Łucki, Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie, TAiWPN UNIVERSITAS, Kraków 1998.
2) J. Maćkiewicz, Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu, PWN, Warszawa 2016.
3) W. Szczęsny, Metodyka badań i pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2008.
4) S. Urban, W. Ładoński, Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: