Praca dyplomowa 1.S3.LS.72
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Nakład pracy studenta
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie
1. na czym polega w ogólnym ujęciu praca naukowa z zakresu językoznawstwa, czemu służą badania naukowe i w jaki sposób mogą być realizowane. Student zna istotę i kolejne etapy konceptualizacji pracy dyplomowej. Zna podstawowe zasady argumentacji w językoznawstwie, wie na czym polega poszukiwanie i krytyczna ocena danych, studium literatury przedmiotu oraz przygotowanie formalne (k_W01)
2. zasady ochrony własności intelektualnej w zakresie pracy twórczej i badawczej (K_W07);
Umiejętności: student potrafi
3. omówić i uzasadnić wybrany temat pracy, wskazać przedmiot i cel badania, sformułować pytanie badawcze, przygotować szczegółowy plan pracy, bibliografię. Jest przygotowany do redagowania części teoretycznej pracy dyplomowej (licencjackiej), która wymaga krytycznej oceny literatury przedmiotu, refleksji i analitycznego myślenia (k_U01)
Kompetencje społeczne: student jest gotów do
4. przyjęcia postawy poszukującej i refleksyjnej. Wie, że należy respektować prawa autorskie i własność intelektualną. Jest świadomy odpowiedzialności wynikającej z faktu, że praca licencjacka jest dokumentem naukowym (k_K03)
Kryteria oceniania
Formy zaliczenia: - przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy dyplomowej (wybór tematu pracy, określenie przedmiotu badania, sformułowanie pytania badawczego, szczegółowy plan pracy, bibliografia) - opracowanie części teoretycznej pracy (efekty 1-4) Podstawowe kryteria:
• Pozytywna ocena przygotowanej koncepcji pracy (właściwe określenie tematu pracy, poprawnie sformułowane pytanie badawcze, szczegółowy plan pracy, opracowana bibliografia).
• Pozytywna ocena pracy semestralnej (część teoretyczna: spójny i logiczny charakter pracy, wykorzystane źródła, dostosowanie do wytycznych technicznych, poszanowanie praw autorskich).
• Frekwencja na zajęciach i aktywność
Literatura
1) G. Gambarelli, Z. Łucki, Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie, TAiWPN UNIVERSITAS, Kraków 1998.
2) J. Maćkiewicz, Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu, PWN, Warszawa 2016.
3) W. Szczęsny, Metodyka badań i pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2008.
Literatura uzupełniająca:
1)Wskazówki szczegółowe dotyczące redakcji pracy licencjackiej na stronie Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Opolskiego
2) M. Kuziak, S. Rzepczyński, Jak pisać?, PPU Park, Bielsko-Biała 2001.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: