Gramatyka języka angielskiego 1.S3.LS.79
Celem kursu jest zaoferowanie studentom możliwości powtórzenia i usystematyzowania wiedzy z zakresu gramatyki języka angielskiego na poziomie co najmniej wyższym średnio zaawansowanym (B2+). W ramach kursu studenci poznają zaawansowane struktury gramatyczne i składniowe, co daje im możliwość rozwijania kompetencji gramatycznej wspomagania rozwoju kompetencjo komunikacyjnej.
Treści programowe - kurs obejmuje między innymi następujące zagadnienia:
- czasy angielskie,
- strona bierna,
- konstrukcje warunkowe,
- mowa zależna,
- czasowniki modalne,
- konstrukcje emfatyczne,
- inwersja
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
języki obce
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia wg PRK 2019:
Wiedza - student zna i rozumie:
1. zagadnienia i struktury gramatyczne języka angielskiego (P6S_WG)
2. specyficzną terminologię z zakresu gramatyki języka angielskiego (P6S_WG)
Umiejętności - student potrafi:
3. komunikować się, wykorzystując terminologię z zakresu gramatyki (P6S_UW)
4. posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1+ (P6S_UK)
Kompetencje społeczne - student jest gotów do:
5. krytycznej oceny posiadanej wiedzy językowej (P6S_KK)
Kryteria oceniania
Formy ewaluacji efektów uczenia się:
- obecność na zajęciach - 20% (efekty 1, 2, 3, 4) - frekwencja na poziomie min. 80%, tj. min. 12 obecności na zajęciach w semestrze;
- praca w trakcie zajęć (aktywność) - 20% (efekty 1, 2, 3, 4);
- test pisemny 60% (efekty 1, 2, 3, 4).
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Dowolne kompendium gramatyczne na poziomie co najmniej B2+, np:
1. Foley, M., & Hall, D. (2006). Longman Advanced Learner's Grammar. Edinburgh: Pearson.
2. Swan, M. (1997). Practical English Usage. Oxford: Oxford University Press.
3. Vince, M. (2008). Macmillan English Grammar in Context. Oxford: Macmillan
4. Murphy, R. (1995). English Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: