Pracownia specjalistyczna 1 12.03.D3.PS1
"Wzmacnianie nabytych umiejętności pracy z tekstem
Wzmacnianie nabytych umiejętności pracy z głosem
Prowadzenie wywiadów
Prowadzenie rozmów „na żywo“
Prowadzenie całego projektu „Audycja na żywo“"
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2024/25-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
W_01
Student diagnozuje problemy współczesnego środowiska lokalnego.
W_02
Zna zasady tworzenia tekstów interwencyjnych.
W_03
Identyfikuje działania potrzebne do konstruowania scenariusza audycji.
W_04
Zna zasady etyki i dobrego zachowania przy tworzeniu tekstów interwencyjnych.
UMIEJĘTNOŚCI
U_01
Zdobywa umiejętność diagnozowania przyczyn pojawiających się konfliktów społecznych.
U_02
Konstruuje i wybiera sposób realizacji zadania dziennikarskiego.
U_03
Potrafi rozmawiać o problemach i konfliktach społecznych z poszkodowanymi i opisuje ich losy.
U_04
Dyskutuje i proponuje alternatywne rozwiązania dla działań potrzebnych do zrealizowania scenariusza.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K_01
Podejmuje próby samodzielnego rozwiązywania zdiagnozowanych problemów.
K_02
Koordynuje współpracę w zespołach roboczych realizujacych cele.
K_03
Wykazuje kreatywność w kreowaniu zadań.
K_04
Troszczy się o dobrą jakość wykonywanych zadań.
Literatura
"Walery Pisarek, „Nowa retoryka dziennikarska“, Wydawnictwo Universitas, 2002.
Andrzej Niczyperowicz, Abecadło dziennikarza, wydawnictwo Kontekst, 1996.
Andrew Boyd, Dziennikarstwo radiowo-telewizyjne, 2006."
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: