Systemy medialne 12.03.D3.SM
"Podstawy prawne polskiego systemu medialnego;
Polskie dzienniki; polskie tygodniki; polskie miesięczniki;
Podział na prasę prawicową/lewicową (konserwatywną/liberalną); prokościelną/antyklerykalną;
Polskie radio; polska telewizja;
Rynek reklamowy w Polsce;
Konkursy i nagrody dziennikarskie;
Satyra w polskich mediach;
Finansowanie mediów; koncerny medialne; obcy kapitał;
Problematyka rzetelności informacji, wolności mediów;
Felieton; reportaż; esej; wstępniak – gatunki dziennikarskie."
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2022/23-Z: | W cyklu 2023/24-L: | W cyklu 2024/25-L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
W_01
Zna główne elementy polskiego systemu medialnego
W_02
Wymienia podstawowe alty prawne regulujące rynek medialny w Polsce
W_03
Identyfikuje poszczególne gatunki dziennikarskie
UMIEJĘTNOŚCI
U_01
Potrafi zanalizować i przedstawić w formie prezentacji/referatu treści przekazów medialnych
U_02
Potrafi przeprowadzić analizę kontrastywną
U_03
Potrafi ocenić rzetelność przekazu medialnego
U_04
Potrafi zaprojektować prezentację multimedialną wykorzystując posiadaną wiedzę i umiejętności
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K_01
Potrafi zorganizować pracę w małym zespole (2,3 osoby), a także pracowac samodzielnie
K_02
Wykazuje się odpowiedzialnością za siebie i za koleżanki/kolegów w trakcie przygotowywania wystąpienia
K_03
Potrafi wykonać polecenie prowadzącego, dotrzymać terminu prezentacji, współpracować z prowadzącym
K_04
Potrafi przeprwadzić merytoryczną dyskusję w ramach tematyki przedmiotu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: