Pisanie kreatywne 12.05.D2.PM4-PRWI-PK
"Kreatywność w tworzeniu materiałów i tekstów w PR i reklamie (definicja kreatywności, proces kreatywny i wartość dodatkowa)
Podstawy warsztatu pisarskiego (język i styl, obiektywizm i tendencyjność)
Tytuły (gramatyka i stylistyka)
Komunikaty i informacje prasowe (konstrukcja, styl i format)
Biogramy, backgroundery i artykuły sponsorowane
Sprostowania i polemiki
Listy (odpowiedzi na skargi i zażalenia, listy ofertowe, listy do sponsora, listy z podziękowaniem)
Felietony, dzienniki i recenzje
Wywiady i portrety
Raporty i sprawozdania
Artykuły na blogu, teksty na stronach WWW i komentarze w mediach społecznościowych
Plakaty, materiały fotograficzne i wideo
Biuletyny wewnętrzne i biuletyny zewnętrzne"
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2024/25-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
W_01
Poznaje wybrane materiały i formy dziennikarskie
w PR i reklamie
W_02
Poznaje zasady pisania skutecznych tekstów perswazyjnych
W_03
Poznaje metody pomiaru skuteczności wybranych materiałów i tekstów w PR i reklamie
UMIEJĘTNOŚCI
U_01
Ćwiczy tworzenie wybranych materiałów i pisanie tekstów w PR i reklamie
U_02
Testuje zasady pisania skutecznych tekstów perswazyjnych
U_03
Mierzy skuteczność wybranych materiałów i tekstów w PR
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K_01
Uczy się pracy w grupie
K_02
Dba o pracę zgodnie z podanymi zasadami
K_03
Pomaga słabszym uczestnikom zespołu
Literatura
"1. Budzyński W., 1998. Wydawnictwa firmowe, [w:] Budzyński W., Public relations, Warszawa: Poltext, s. 121-128.
2. Caples J., Hahn F. E., 2000. Skuteczna reklama, Warszawa: Dom Wydawniczy ABC.
3. Cenker E., 2000. Środki językowe jako czynniki komunikacji przedsiębiorstwa z otoczeniem, [w] Cenker E. Public relations, Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, s. 68-90.
4. Green A., 2004. Proces kreatywny, [w:] Green A., Kreatywność w public relations, 2004: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, s. 47-78.
5. Levine M., 2003. Partyzanckie Public Relations w Internecie, Warszawa: Placet.
6. Manovich L., 2006. Język nowych mediów, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne."
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: