Media relations 12.05.D3.MR
"Media relations - istota, funkcje, główne pojęcia
Rola i znaczenie mediów w public relations
Teoria agenda settings. Struktura newsów i jego formy
Pseudowydarzenia w mediach
Techniki media relations (techniki pośrednie)
Techniki media relations (techniki bezpośrednie)
Przygotowanie komunikatu i informacji prasowej
Budowanie artykułu prasowego
Przygotowanie konferencji prasowej
Przygotowanie oświadczenia i innych form komunikacji z dziennikarzem
Wykorzystanie social media w relacjach z mediami
Zarządzanie kryzysem w relacjach z mediami
Dobre praktyki w obszarze media relations"
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: | W cyklu 2024/25-L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
W_01
Zna podstawową terminologię używaną w media relations
W_02
Zna techniki umożliwiające prowadzenie działań z zakresu media relations
W_03
Zna dobre praktyki w zakresie media relations
UMIEJĘTNOŚCI
U_01
Potrafi przygotować komunikat prasowy
U_02
Potrafi zaplanować i przygotować konferencję prasową
U_03
Potrafi komunikować się z mediami za pomocą social mediów
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K_01
Potrafi myśleć w sposób nieszablonowy i kreatywny
K_02
Rozumie potrzebę komunikowania się z mediami i dzielenia się z nimi informacjami
K_03
Potrafi wypowiadać się w sposób poprawny i spójny zarówno w mowie, jak i piśmie
Literatura
"Jabłoński W., Kreowanie informacji. Media relations, Warszawa 2006.
Herrling T., Schenkler I., Relacje z mediami, Warszawa 2009.
Andrzejewski P., Kot W., Media relations. Budowanie reputacji firmy, Warszawa 2003.
Sztuka public relations. Z doświadczeń polskich praktyków, red. B. Janiszewska, Warszawa 2006.
Gawroński S., Media relations, Współpraca dziennikarzy i specjalistów PR, Rzeszów 2006"
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: