Zarządzanie ludźmi 12.06.D3.ZL
"Współczesne teorie organizacji i zarządzania;
Zarządzanie ludźmi w perspektywie zarządzania humanistycznego;
Metodyka pracy w grupie w ujęciu teoretycznym;
Metodyka pracy w grupie w ujęciu praktycznym;
Teoria a praktyka – szkolenia i warsztaty w rzeczywistości, czyli jakich błędów unikać przy samodzielnym prowadzeniu projektu;
Teamwork w praktyce – realia krajów anglosaskich;
Teamwork w praktyce – realia krajów skandynawskich i obszaru reńskiego;
Teammanagement w praktyce – faza planowania;
Teammanagement w praktyce – faza realizacji
Teammanagement w praktyce – faza ewaluacji."
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
W_01
Rozpoznaje i opisuje podstawowe elementy działań, zaangażowane podmioty oraz strukturę organizacyjną, umożliwiające podjęcie decyzji o wdrożeniu modelu pracy w grupie z punktu widzenia efektywności
UMIEJĘTNOŚCI
U_01
Planuje i realizuje w praktyce podstawowy projekt z pracy w grupie
U_02
Analizuje i ocenia działania koleżanek i kolegów z punktu widzenia ról przyjętych w grupie
U_03
Organizuje działania członków zespołu projektowego
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K_01
Zachowuje postawę krytyczną przy podejmowaniu decyzji o uczestnictwie w projekcie grupowym
K_02
Przestrzega poczynionych ustaleń i realizuje je z odpowiednią dozą krytycyzmu, biorąc pod uwagę czynniki: społeczne, organizacyjne oraz inne, wynikające z diagnozy stanu rzeczywistości
Literatura
"J. Adair, Budowanie zespołu, Warszawa 2001.
S. Galata, Uwarunkowania działań zespołowych : temperament, inteligencja, intuicja, konflikt, Kraków 2005.
J.M. Heidema, Budowanie zespołu z pasją : od toksycznych zachowań do zaangażowania, Poznań 2006.
J. Waszkiewicz, Kierowanie zespołami, Wrocław 2006."
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: