Przedmiot do wyboru: Gimnastyka korekcyjna w wodzie 14-FT-D5-DW1.6-GKWW
1. Zapoznanie studenta z możliwościami wykorzystania środowiska wodnego w celu planowania i prowadzenia zajęć w wodzie w profilaktyce i leczeniu chorób narządu ruchu zgodnie z zasadami bezpieczeństwa.
2. Kształtowanie umiejętności samodzielnej organizacji i prowadzenia zajęć terapeutycznych i profilaktycznych w wodzie z wykorzystaniem różnorodnych środków dydaktycznych oraz dostosowaniem do dysfunkcji.
3. Kształtowanie postawy promującej zdrowie i aktywność fizyczną wśród pacjentów.
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Realizowany w terenie
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EKW1: Ma szczegółową wiedzę w zakresie budowy i funkcji organizmu człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem układu mięśniowo- szkieletowego i jego funkcji podczas aktywności fizycznej.
EKW2: Ma pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych zaburzeń i zmian chorobowych u pacjentów w różnym wieku i zastosowania specjalistycznych metod usprawniania.
EKW3: Zna zasady bezpieczeństwa prowadzenia zajęć w wodzie.
EKW4: potrafi opisać i interpretować zjawiska fizyczne zachodzące w ustroju pod wpły-wem zewnętrznych czynników fizycznych
Umiejętności:
EKU1: Umie ocenić stan funkcjonalny pacjenta potrzebny do programowania i kontrolowania procesu fizjoterapii w wodzie.
EKU2: Umie tworzyć, wdrażać, weryfikować i modyfikować program usprawniania pacjenta w wodzie w każdym wieku i z różnymi dysfunkcjami.
EKU3: Potrafi udzielić porady w zakresie trybu życia oraz postępowania w stanach nieod-wracalnej dysfunkcji lub przewlekłej choroby pacjenta
EKU4: Potrafi przeprowadzić proces nauczania ruchów, używając fachowego nazewnictwa i metodyki nauczania ruchu u pacjentów w różnym wieku i różnymi dysfunkcjami
Kompetencje społeczne (postawy):
EKK1: Realizuje zadania w sposób zapewniający bezpieczeństwo pacjentów oraz własne stosując zasady BHP
EKK2: Wykazuje odpowiedzialność za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje, prowadzone działania i ich skutki.
EKK3: Zdaje sobie sprawę z konieczności uczenia się przez całe życie.
Kryteria oceniania
Bardzo dobry (5.0): Student opanował zakładane efekty uczenia się w pełnym zakresie: udzielenie nie mniej niż 90% poprawnych odpowiedzi na pytania zawarte w kolokwium zaliczeniowym.
Dobry plus (4.5): Student opanował zakładane efekty uczenia się w pełnym zakresie (z nielicznymi nieścisłościami): udzielenie nie mniej niż 85% poprawnych odpowiedzi na pytania zawarte w kolokwium zaliczeniowym.
Dobry (4.0): Student opanował zakładane efekty uczenia się w zadowalającym zakresie: udzielenie nie mniej niż 80% poprawnych odpowiedzi na pytania zawarte w kolokwium zaliczeniowym
Dostateczny plus (3.5): Student opanował zakładane efekty uczenia się w niepełnym zakresie: udzielenie nie mniej niż 70% poprawnych odpowiedzi na pytania zawarte w kolokwium zaliczeniowym
Dostateczny (3.0): Student opanował zakładane efekty uczenia się w minimalnym zakresie: udzielenie nie mniej niż 60% poprawnych odpowiedzi na pytania zawarte w kolokwium zaliczeniowym
Niedostateczny (2.0): Student nie opanował zakładanych efektów uczenia się.
Literatura
1. Owczarek S., Korekcja wad postawy - pływanie i ćwiczenia w wodzie, WSiP Warszawa, 1999
2. Owczarek S., Ćwiczenia korekcyjne z przyborami Thera-Band, Korso, 2016
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: