Fizjoprofilaktyka i promocja zdrowia 14-FT-D5.1-FIPZ
Wymagania wstępne:
1. Podstawowa wiedza, umiejętności i kompetencje z zakresu: psychologii, pedagogiki, fizjoterapii ogólnej
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Realizowany w sali
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
C.W1. pojęcia z zakresu rehabilitacji medycznej, fizjoterapii oraz niepełnosprawności
C.W2. mechanizmy zaburzeń strukturalnych i funkcjonalnych wywołanych chorobą lub urazem
C.W13. zagrożenia i ograniczenia treningowe związane z niepełnosprawnością
C.W17. zagadnienia związane z promocją zdrowia i fizjoprofilaktyką
Umiejętności
C.U17. podejmować działania promujące zdrowy styl życia na różnych poziomach oraz zaprojektować program profilaktyczny w zależności od wieku, płci, stanu zdrowia oraz warunków życia pacjenta, ze szczególnym uwzględnieniem aktywności fizycznej
Kryteria oceniania
1. Obecność na wykładach i seminariach zgodnie z „Regulaminem studiów”
2. Pozytywne zaliczenie kolokwium końcowego
4. Prawidłowe wykonanie oraz złożenie w terminie pracy samokształceniowej w poszczególnych semestrach
5. Realizacja projektu dotyczącego profilaktyki wybranej jednostki chorobowej lub metody promocji zdrowia w wybranej dziedzinie medycyny lub grupie społecznej
6. Obserwacja aktywności studenta w trakcie zajęć.
Ocena zakładanych efektów uczenia:
Bardzo dobry - 5.0 - Student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia, bezbłędnie przygotowuje partie materiału podczas pracy bezkontaktowej, wykazuje duże zaangażowanie na ćwiczeniach.
Dobry plus - 4.5 - Student posiada szczegółową wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia, lecz obarczoną drobnymi błędami, przygotowuje bezbłędnie partie materiału wyznaczone na pracę bezkontaktową, wykazuje duże zaangażowanie na ćwiczeniach.
Dobry - 4,0 - Student przyswoił wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia w stopniu dobrym, przygotowuje partie materiału wyznaczone na pracę bezkontaktową z drobnymi błędami, wykazuje średnie zaangażowanie podczas ćwiczeń.
Dostateczny plus - 3.5 - Student posiada wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia w stopniu podstawowym, popełnia błędy podczas przygotowywania partii materiału zadanego na pracę bezkontaktową, wykazuje przeciętne zaangażowanie podczas ćwiczeń.
Dostateczny - 3.0 - Student posiada wiedzę i umiejętności, wymienioną w efektach kształcenia w stopniu minimalnym. Informacje, jakie przyswoił sobie podczas pracy bezkontaktowej są niepełne i obarczone błędami.
Niedostateczny - 2.0 - Student nie opanował wiedzy i umiejętności wymienionych w efektach kształcenia.
Literatura
1. Woynarowska B., Edukacja zdrowotna. Wyd. 1, PWN, Warszawa 2017
2. Karski J. B., Praktyka i teoria promocji zdrowia. Wyd. 5, CeDeWu, Warszawa 2011
3. Andruszkiewicz A., Banaszkiewicz M. (red.) Promocja zdrowia dla studentów T. 1, wyd. Czelej, 2008
4. Podolec P. (red.) Podręcznik Polskiego Forum Profilaktyki, tom 1. Medycyna Praktyczna, Kraków 2007
5. Podolec P. (red.) Podręcznik Polskiego Forum Profilaktyki, tom 2. Medycyna Praktyczna, Kraków 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: