Koordynowana opieka zdrowotna 14-PIEL-D2.1-KOZ
Wykłady obejmują następujące zagadnienia:
Wprowadzenie do opieki koordynowanej, zasada potrójnego celu (Triple Aim), podstawowe pojęcia.
Opieka koordynowana poziomo z naciskiem na podstawową opiekę zdrowotną.
Wsparcie w zakresie samoopieki a opieka koordynowana.
Opieka koordynowana a proces wspólnego podejmowania decyzji.
Jakość opieki koordynowanej z perspektywy specjalistów opieki zdrowotnej.
Jakość opieki koordynowanej z perspektywy pacjenta.
Ekonomia behawioralna a opieka koordynowana.
Cyfryzacja i e-zdrowie w opiece koordynowanej.
Przywództwo, innowacje i badania nad opieką koordynowaną.
Ćwiczenia obejmują następujące zagadnienia:
Opieka koordynowana pionowo dla pacjentów w ogólnych i szczególnych grupach docelowych, np. obejmujących osoby z chorobami przewlekłymi.
Zarządzanie przypadkiem chorobowym a opieka koordynowana.
Koordynacja świadczeń zdrowotnych i społecznych.
Model cappuccino: czym jest i jak działa?
Płatnicy i świadczeniodawcy w opiece koordynowanej.
Budżet indywidualny a opieka koordynowana.
Dyscyplina
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Ogólnie: Realizowany w sali | W cyklu 2022/23-Z: Mieszany: realizowany zdalnie i w sali |
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy student zna i rozumie:
B.W16. modele opieki koordynowanej funkcjonujące w Rzeczypospolitej Polskiej i wybranych państwach;
B.W17. regulacje prawne w zakresie koordynacji opieki zdrowotnej nad świadczeniobiorcą w systemie ochrony zdrowia;
B.W18. zasady koordynowania programów zdrowotnych oraz procesu organizacji i udzielania świadczeń zdrowotnych w różnych obszarach systemu ochrony zdrowia;
B.W19. zasady funkcjonowania zespołów interdyscyplinarnych w opiece zdrowotnej.
W zakresie umiejętności student potrafi:
B.U19. koordynować realizację świadczeń zdrowotnych dla pacjentów ze schorzeniami przewlekłymi;
B.U20. opracowywać diagnozę potrzeb zdrowotnych i plan organizacji opieki oraz leczenia na poziomie organizacji i międzyinstytucjonalnym;
B.U21. planować i koordynować proces udzielania świadczeń zdrowotnych, z uwzględnieniem kryterium jakości i efektywności.
W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do:
B.K2. formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej oraz zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu;
B.K3. okazywania dbałości o prestiż związany z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i solidarność zawodową; samoocena/ocena nauczyciela
B.K5. ponoszenia odpowiedzialności za wykonywanie świadczeń zdrowotnych;
B.K10. systematycznego wzbogacania wiedzy zawodowej i kształtowania umiejętności, dążąc do profesjonalizmu.
Kryteria oceniania
Literatura
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: