Opieka i edukacja terapeutyczna w chorobach przewlekłych, w tym: zaburzenia układu nerwowego 14-PIEL-D2.3-ZUN
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Dyscyplina
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Ogólnie: Kózka M. Płaszewska-Żywko L. Procedury pielęgniarskie. Podręcznik dla studiów medycznych. PZWL Wydawnictwo Lekarskie. Warszawa 2019.
2. Czajka D, Czekała B. Wybrane procedury postępowania pielęgniarskiego w warunkach domowych. Wydawnictwo Borgis. Warszawa 2013. | W cyklu 2022/23-Z: 1. Kózka M. Płaszewska-Żywko L. Procedury pielęgniarskie. Podręcznik dla studiów medycznych. PZWL Wydawnictwo Lekarskie. Warszawa 2019.
2. Czajka D, Czekała B. Wybrane procedury postępowania pielęgniarskiego w warunkach domowych. Wydawnictwo Borgis. Warszawa 2013. |
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
B.W52. zasady opieki pielęgniarskiej nad pacjentem z zaburzeniami
układu nerwowego, w tym chorobami degeneracyjnymi.
B.U61. sprawować zaawansowaną opiekę pielęgniarką nad
pacjentem z zaburzeniami układu nerwowego, w tym z
chorobami degeneracyjnymi
B.K2. formułowania opinii dotyczących różnych aspektów
działalności zawodowej oraz zasięgania porad ekspertów w
przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu;
B.K3. okazywania dbałości o prestiż związany z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i solidarność zawodową;
B.K5. ponoszenia odpowiedzialności za wykonywanie świadczeń
zdrowotnych;
B.K7. przestrzegania praw pacjenta; samoocena/ocena
nauczyciela
B.K8. przestrzegania tajemnicy zawodowej;
B.K9. pobudzania aktywności edukacyjnej ludzi dorosłych w różnych kręgach społecznych;
B.K10. systematycznego wzbogacania wiedzy zawodowej i kształtowania umiejętności, dążąc do profesjonalizmu;
B.K11. współdziałania w ramach zespołu interdyscyplinarnego w rozwiązywaniu dylematów etycznych z zachowaniem zasad kodeksu etyki zawodowej
Kryteria oceniania
Podstawę do uzyskania zaliczenia (zal) stanowi:
- F1 obecność na zajęciach zgodnie z harmonogramem;
- F2 ocena aktywności studenta na zajęciach i/lub odpowiedź ustna;
- F3 ocena pozytywnie wykonanego zadania z zakresu treści odnoszących
się do efektów uczenia się z dziedziny umiejętności, wykonane przez
studenta w czasie trwania ćwiczeń – mini-CEX (mini-clinical examination);
- F4 ocena opracowania w formie pracy pisemnej i/lub ocena odpowiedź
ustna/pisemna na 3 pytania z zakresu treści odnoszących się do efektów
uczenia się z dziedziny wiedzy i umiejętności, zadane studentowi w czasie
trwania ćwiczeń.
P - ustalenie zaliczenia z ćwiczeń odbywa się na podstawie uzyskania zaliczenia ocen cząstkowych
Podstawę do przystąpienia do egzaminu stanowi uzyskanie zaliczeń z modułów cząstkowych.
Forma egzaminu:
test pisemny jednokrotnego wyboru i/ lub z pytaniami półotwartymi i otwartymi obejmujący zagadnienia z poszczególnych modułów cząstkowych (minimum 10 pytań z każdego modułu cząstkowego
KRYTERIA OCENY mini-CEX (F):
1. Umiejętność gromadzenia informacja o pacjencie 0-3
2. Prawidłowość przeprowadzonego badania fizykalnego. 0-3
3. Umiejętność udzielenia informacji zwrotnej pacjentowi. 0-3
poziom wysoko zadowalający 7-9
poziom zadowalający 4-6
poziom niezadowalający 1-3
KRYTERIA OCENY TESTU PISEMNEGO (P)
bardzo dobry (5,0) bdb powyżej 91% poprawnych odpowiedzi
dobry plus (4,5) db plus 81-90% poprawnych odpowiedzi
dobry (4,0) db 71-80% poprawnych odpowiedzi
dostateczny plus (3,5) dst plus 66-70% poprawnych odpowiedzi
dostateczny (3,0) dst 60-65% poprawnych odpowiedzi
niedostateczny (2,0) ndst poniżej 60% poprawnych odpowiedz
Literatura
1. Jaracz K., Kozubski W. Pielęgniarstwo neurologiczne. PZWL Wydawnictwo Lekarskie. Warszawa 2019.
2. Adamkiewicz B. Głąbiński A., Klimek A. Neurologia dla studentów wydziału
pielęgniarstwa. Wolters Kluwer Polska. Kraków 2010.
3. Rosińczuk-TonderysJ., Uchmanowicz I. Chory przewlekle - aspekty pielęgnacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne. MedPharm Polska. Wrocław, 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: